Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

3 Eylül 2011

Kakaolu Cevizli Pasta


Bu gün çocuklarıma evde pasta yapmak geldi içimden malzemelere baktım hepsi var. Pratik bir pasta tarifini hemen veriyorum..

Malzemeler (Pandispanyanın)

3 yumurta
1/2 su bardağı pudra şekeri (yarım su bardağı)
2 su bardağı elenmiş un
1 çorba kaşığı kakao
1 silme çorba kaşığı tereyağı veya margarin
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya

1 çay bardağı süt
1 fiske tuz..




Malzemeler (kreması için)
2 su bardağı süt
1 çay bardağı şeker
1,5 çorba kaşığı kakao
1 çorba kaşığı buğday nişastası
1 çorba kaşığı un
1 paket vanilya
1 çorba kaşığı margarin

Üzeri için
Ceviz
siz başka malzemede kullanabilirsiniz...(antep fıstığı da olabilir)

Yapılışı

Yumurtaları + pudra şekerini blender ile iyice çırpalım. + süt + tereyağını da karışıma kat püre yapar gibi blendirden geçir.
Kakao + tuz + vanilya + bir su bardağı unu + kabartma tozunu blenderden geçir..
Tekrar un ilave et bir su bardağı kadar daha az ise ilave edilebilir..Blenderden geçir..
Fırın kabını yağla 170 derecede 35-40 dakika pişir..Ben kelepçeli kalıp kullandım..
Keki pişerken kremayı hazırlayalım.
Ben küçük bir çelik tencerede daha ocağa koymadan 2 su bardağı sütü + 1 çay bardağı şeker +1,5 çorba kaşığı kakao + 1 çorba kaşığı unu + 1 çorba kaşığı buğday nişastasını + 1 paket vanilyayı  iyice karıştırdım sonra ocakta gözgöz olana dek pişirdim. Ocağı kapatınca 1 çorba kaşığı margarin ilave edip karıştırdım...Üzeri kaymaklanmasın diye keke sürene kadar arada bir karıştırdım..
İnce bir kek oluyor telaş yapmayın....
Keki ortadan ikiye böldüm...Hazırldığım kremanın yarısını arasına sürdüm..
Kekin kalan kısmını da kremalı kekin üzerine kapak yaptım...Kremayı bitirene kadar kekin üzerine sürdüm.
Üzerini cevizle süsledim...Hindistan cevizide güzel gidebilir...
Afiyet olsun..

2 yorum:

  1. Allah'im bu ne kadar guzel olmus !!!
    ellerine saglik canim :)

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim canım her zaman beklerim..
    Pastaları birde çocuklar yerken görüntülemek lazım..

    YanıtlaSil

Blog Archive♥

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Tarif Dunyam Template by Ipietoon Cute Blog Design