Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

30 Eylül 2011

Kurufasulye


Artık havalar soğumaya başlayınca  evde kuru fasulye pişmeye başladı yaz mevsiminde,  biz de pek tercih edilmediği için pişiremiyorum. Uzun bir ayrılıktan sonra nihayet pişirebildim..Ama et ve kıymalı eşim yemediği için sade yaptım inşaallah kendime özel etlisini yapınca onun da fotoğrafını çeker yayınlarım..
2 su bardağı kuru fasulyeyi akşamdan suda beklettim..
1 baş soğan
1 kaşık domates salçası
Sa­bahleyin suyunu süzüp temiz suyla iyice yıkadıktan sonra yine aynı tencereye fasulyeleri ve suyu koyarak biraz da tuz ilâve edip 15-20 dakika haşlam. Bu şekilde haşla­nan fasulyeler kahverengi bir su bırakacaktır. Haşlandık­tan sonra fasulyeleri bir süzgece koyarak sularını iyice süzdüm Pişireceğim tencereye soğanları yemek soğanı şek­linde doğrayıp üzerine yağı da ilâve ederek soğanları biraz kavurdum salçasını da koyduktan sonra kendi sularıyla biraz pişirdim Sonra üzerlerine fasulyeleri tuzunu yeteri kadar su­yunu da ilâve edip tencerenin kapağını kapatarak ağır ateş­te pişinceye kadar kaynattım. Domates mevsimi ise do­matesle ve birkaç sivri biberle pişirilirse daha değişik bir lezzeti ve görüntüsü olur.

1 yorum:

  1. kuru fasulye bizde kışın haftada bir mutlaka pişer,hepimiz çok severiz hele sucuklusunun tadı bir başka olur :)ben ıslağa koyarsam tekrar haşlamıyorum,koymazsam haşlayıp suyunu süzüyorum... elinize sağlık, afiyet olsun ...

    YanıtlaSil

Blog Archive♥

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Tarif Dunyam Template by Ipietoon Cute Blog Design