Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

26 Eylül 2011

Şöbiyet

 

Bu gün akşam akşam şöbiyet yaptım çok da kolaymış..Aşağıda tarfini yazdım buradan tarif alıp deneyenlere şimdiden bereket olsun, şifa olsun...



Malzemeler

6 adet milföy
1/2 su bardağı ceviz içi
2 yemek kaşığı Tereyağı (margarinde  olabilir)

İç malzemesi
1/2 su bardağı süt
1 yemek kaşığı irmik

Şerbet için
2 su bardağı toz şeker
3 su bardağı su
1 tatlı kaşığı limon suyu

Yapılışı

* 1/2 bardak süt ve 1 çorba kaşığı irmiği muhallebi kıvamını alana kadar pişiriyoruz ve soğumaya bırakıyoruz.

*şerbet malzemelerini bir tencerede kaynatıyoruz. Şerbet kıvamını alınca limon suyunu ilave edip bir iki dakika daha kaynatıp soğmuya bir kenara alıyoruz.


*Buzu çözülen milföyleri dörde bölüyoruz biraz küçük oluyor ama deneyin. Milföylerin herbirine önce muhallebi biraz ceviz koyup üçgen şeklinde kapatıyoruz. Resimde görülüyor.

*Yağlanmış tepsiye diziyoruz. Üzerine erimiş soğumuş tereyağı (margarini) fırçayla sürüyoruz. Önceden ısıtılmış 170derece fırında üzeri kızarana kadar pişiriyoruz. Fırından çıkınca ılınan şerbeti döküyoruz.

*Şerbeti çekince üzerine ceviz veya şamfıstığı ile süslüyoruz. Ben ceviz kullandım fena olmadı...

Afiyet Şifa Olsun

7 yorum:

  1. merhabalar...))
    gece gece zahmetlere giren bir ben değilmişim demekki ellerinize sağlık çok lezzetli görünüyor
    bayılırım şerbetli tatlılara
    sevgiler:)

    YanıtlaSil
  2. Ellerinize saglik. Gercekten pratik bir tarifmis.

    selam ve sevgiler

    YanıtlaSil
  3. daha önce ismini cok duydum ama hic yapmamistim eline saglik

    YanıtlaSil
  4. güzel görünüyorlar ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  5. pastanalerdeki şöbiyetlere taş çıkartır cinsten görünüyor bunlar:)
    ellerinize yüreğinize sağlık...
    tatlı sever bir aile olarak,bayılırız bu tatlıya...
    elinizden de ayrı bir güzel çıkmış doğrusu...

    En Güzel,e Emanet Olun...

    YanıtlaSil
  6. EMINECIMM ELLERINE EMEKLERINE SAGLIK..HARIKA GORUNUYOR:))))))

    ZEYNEP-MARIFETELLERIMIZDE

    YanıtlaSil
  7. Hakikaten ne kadar da kolaymış. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil

Blog Archive♥

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Tarif Dunyam Template by Ipietoon Cute Blog Design