Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

13 Ekim 2011

Mürdüm Erikli Tart (Kırıntılı Kek)


 Mürdüm eriğim vardı nasıl değerlendireyim derken aklıma nette bir araştıma yapayım dedim ve bu tarifi buldum. Sizinle paylaşayım dedim.



Malzemeler
3,5-4 su bardağı un 
1 su bardağı şeker
1 paket kabartma tozu
150 gr. margarin veya tereyağı 
4 yemek kaşığı su
2 paket vanilya
800 gr. mürdüm eriği


Yapılışı 
* Önce kabınıza unu alın + şeker + kabartma tozu + vanilyanın bir paketini (ben vanilyasız yaptım) hepsini harmanlayın  daha sonra + su + margarin  katın ve tüm malzemeleri yoğurun..

* Hamuru strece sarıp 30 dakika dinlendirin. Eriklerin çekirdeklerini çıkarıp karpuz dilimleri gibi dilimleyin.

* Kalıbı yağla hamurun 4/3 kalıba yay kenarlarını yükselt.

* Kalan hamuru üzerine rendelemeden önce buzdolabında (15 dk) biraz donduralım isteyen 1 yemek kaşığı un ve vanilya ile harmanlayabilir. (Hamuru sertleştrmek için ben yapmadığım için buzdolabın da biraz daha uzun bıraktım)
* Meyveleri tart hamuruna dizelim yukarıda resimde görüldüğü gibi..

* Üzerine ayırdığımız hamuru rendeleyelim ve ya  uzun şeritler halinde kesebiliriz de..

* Fırından çıkınca biraz dinlendirelim sonra kalıptan çıkaralım.

Ben en kısa zamanda bu tarifi diğer meyvalar ile deneyip yayınlamayı düşünüyorum. Blogumdan tarifi alıp yapanlara şimdiden Afiyet ve şifa olsun diyorum.

2 yorum:

  1. bunun elmalısını yapıyorum ben

    böyle de denemek lazım

    eline sağlık olsun

    YanıtlaSil
  2. Elmalida güzel oluyor evet... ellerinize saglik harika gözüküyor...

    YanıtlaSil

Blog Archive♥

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Tarif Dunyam Template by Ipietoon Cute Blog Design