Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

17 Ekim 2011

Patatesli Kek


Bazen insan yemek değil de farklı birşeyler hazırlayıp yemek ister bu gün öyle bir gündeyim ve patatesli kek yaptım çayın yanına.

Doyurucu iyi ki de yapmışım ben beğendim evde küçük oğlumla yalnızdık o patatesi fazla olmuş dedi ama yine de yedi..(bence patates kıvamında)



Ben tarifi vereyim birde siz deneyin.
Malzemeler
6 adet patates ( 2 kase rendelenmiş soğuk patates )
3 orta boy soğan (Rondodan geçmiş 2 yemek kaşığı kadar kevgirde suyunu süzdürün)
2 yumurta
3 su bardağı un
1 su bardağı yoğurt
100 gr kaşar peyniri (Ben üzerine piştikten sonra beyaz peynir ekledim)
Yarım su bardağı sıvıyağ
Yarım demet maydanoz (Ben eklemedim)
1 diş sarmısak (2 diş sarmısak koydum belli bile değildi)
1 adet kabartma tozu
Tuz, (1,5 tatlı kaşığı koydum az geldi 2 talı kaşığını kaldırır)
Karabiber (1 çaykaşığı ekledim)

Yapılışı

* Rendelenmiş patatesleri + soğan, sarmısak ve maydanozu robottan geçir güzelce  karıştırın..

* Büyük bir kapta yumurtalaraı çırpın + sıvıyağ + yoğurt + un + tuz + karabiber + kabartma tozu hepsini karıştırın..

* Patatesli soğanlı karışımı kaba dökün ve iyice harmanlayın. 

* Kelepçeli kek kalıbını yağlayın 170 derece ıstılmış fırında 45 dakika kadar pişirin kürdanla kontrol edin..

* Afiyet olsun.

4 yorum:

  1. Canim hic patatesli kek diye bir sey duymamistim dogrusu. Acaba tadarken agzina patates tadi geliyormu ? ELLERINE SAGLIK CANIM

    YanıtlaSil
  2. NeSLİName'cim çok doyurucu ağzınızda kalan tadı patatesli börek gibi.Ben soğan kokusu olur diye suyunu süzdürüp koymuştum ama hiç soğan kokosu da yoktu. Çok güzelmiş ben de ilk denememdi tekrar yapmayı düşünüyorum.
    Allah'a emanet ol..Ziyaretin için teşekkür ederim..

    YanıtlaSil
  3. Çok güzel olmuş canım ya ellerine sağlık,,,ben içine sosiste doğruyorum olduğu zaman,çeşit olması açısından,,,sevgilerimi bıraktım,selamlar olsun..Allah'a emanetsin :)

    YanıtlaSil
  4. lezzetli görünüyor... eminim çokta doyurucudur ellerine sağlık...

    YanıtlaSil

Blog Archive♥

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Tarif Dunyam Template by Ipietoon Cute Blog Design