Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

26 Aralık 2011

İrmikli Kurabiye



Bu gün irmikli kurabiye deneyelim dedim ilk deneme tabi ki mükemmel olmadı ama denemeye değer bir lezzet tavsiye ederim..
Biraz espriri kattım benekli pitona benzettim görüntü iştahı kesmiyor diyebilirim..

Malzemeler
2 yumurta
1 paket margarin ya da 125 gr. tereyağı
1 su bardağı irmik
4 su bardağı un (ben 3 su bardağı kullandım ama az geldi )
1 su bardağın 1 yemek kaşığı fazla pudra şekeri
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
1 çay bardağı sıvıyağ
 az  kakao


Not: Hamura unu azar azar yedirin

Yapılışı

*  Önce yumurtayı, irmiği ve margarini güzelce yoğuralım
*  Sıvıyağ, vanilya, pudra şekerini ve unu azar azar yedire yedire elekten geçirerek katalım.
*  Kabartma tozunu da ilave edelim ince uzun çubuklar yapıp yuvarlayalım kakao serpelim tekrar yuvarlayalım sanki yılanın üzerinde ki desenleri yapar gibi..
*  170 derecede önceden ısıtılmış fırında 15-20 dakikada hazır..
* Afiyet şifa olsun..

9 yorum:

  1. İrmikli olması bence de yakışmıştır. Ama piton olmasın adı olmazmı?. Sevgiyle kal...

    YanıtlaSil
  2. Tabii daha güzel olur piton ismini kaldırdım..
    Tombul tariflerim her zaman beklerim. Allah yar ve yardımcın olsun.

    YanıtlaSil
  3. arkadaşım ellerine sağlık kurabiyen çok lezzetli görünüyor
    bişey sormak istiyorum acaba irmik içinde ağza sert taneler olarak gelmiyormu
    teşekkürler sevgiler canım:)

    YanıtlaSil
  4. çok güzel ve değişik olmuş ellerine sağlık.sevgiler:)

    YanıtlaSil
  5. Fatma Hanımcım irmik ağıza sert gelmiyor sanki kurabiyeye mısır nişastası koymuş gibi ağızda dağılan bir tad irmiğin tadını veriyor ben evde herkes beğendi üstelikte sık sık yapmayı düşünüyorum.
    Allah'a emanet olun..

    YanıtlaSil
  6. Merhaba Emine abla nasılsın?
    Kurabiyelerin pek güzel aldım bir kaç tane çayımla yemek için...Ellerine sağlık :)
    sana bişey sorcam çay kahve bahane etkinliğimizde ev sahibesi olmak istermisin?
    çok iyi ev sahibeliği yapacağından eminim,istersen bana yorum bırakabilirsin...selamlar :)

    YanıtlaSil
  7. emınecım ellerıne saglık canım....yıne harıka bırsey yapmıssın.....

    YanıtlaSil
  8. Ellerine sağlık ablacım değişik bir kurabiye olmuş:)mimin var bende bu arada yapmak istersen beklerim:)

    YanıtlaSil

Blog Archive♥

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Tarif Dunyam Template by Ipietoon Cute Blog Design