Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

29 Ocak 2012

Elmalı Yaprak Tart

Çay Kahve Bahane Etkinliğimize gönderdiğiniz tarif için çok teşekkür eder ve sevgilerimi sunarım. Arkadaşımın bibirinden güzel tariflerini görmek isterseniz http://chefika.blogspot.com tıklayabilirisiniz


Elmalı Yaprak Tart



Blogum henüz 5 aylık bir blog olduğu için bu tip etkinlikleri yeni yeni öğrenip takip etmeye başladım.Bundan sonra umarım bütün etkinliklerde yer alırım.

Dün benim doğum günümdü.Bir yaş daha olgunlaştım .Ama sadece nüfus kağıdında.....:))) Gönlüm hala 18 yaşında çılgın bir kız çocuğı gibi..Sanırım ben hiç bir zaman büyüyemeyeceğim:)))

Dün bütün bir aile bana bir doğum günü partisi hazırlamışlardı.Oldukça güzel saatler geçirdik hep beraber.Bugün ise mutfağıma geri döndüm ve size bu muhteşem görünüşlü tartı hazırladım.Hem göze hem de damağa hitap eden oldukça gösterişli bu mamayı sizde ailenizle ve misafirlerinizle paylaşmak isterseniz diye malzeme listemiz geliyor....

tart hamuru için:

250 gr tereyağ
1 yumurta
1 çay bardağı pudra şekeri
4.5 bardak un(500 gr)
1 paket vanilya

elmalı içi için:

4-5 adet elma
1 çay bardağı toz şeker
1 yemek kaşığı tereyağ
1 tatlı kaşığı tarçın
1 bardak ceviz içi

üzeri için:

1 yumurta sarısı
2 yemek kaşığı krema

Hamurumuzu yoğurup 15 dk.kadar buzdolabında dinlendiriyoruz.Tarifte kabartma tozu yok unutuldu diye düşünmeyin lütfen:)

Hamurumuz dinlenirken biz bu arada elmalı içimizi hazırlayalım.Bunun için elmalarımı ayıklayıp küp şeklinde doğrayıp kenara alıyoruz.1 yemek kaşığı tereyağını teflon tencerede  kızdırıyoruz.Üzerine elmaları atıp sulandırmadan harlı ateşte kavuruyoruz.Kavrulurken üzerine şekerini de ilave edip karamel haline gelinceye kadar ocakta tutuyoruz.Tarçın ve cevizini ilave edip altını kapatıp soğumaya bırakıyoruz.

Dinlenen hamurumuzu 2 parçaya ayırıyoruz.Yalnız parçaların birini diğerine göre biraz daha fazla tutuyoruz.Çünkü fazla olan parçayı tartın tabanına yayacağız.







Büyük olan parçayı26 cm lik kelepçeli kalıbımızın içine yayıp kenarlarını hafifçe yükseltiyoruz ve içine hazırladığımız elmalı karışımı dökerek düzeltiyoruz.Diğer parçayı bıçak sırtı gibi açıp varsa şekilde gördüğünüz gibi bir kalıpla,yoksa bıçakla yaprak şeklinde keserek  hazırlıyoruz.Üzerine yaprak damarları gibi çizgilerde yaparsak çok daha güzel görünümlü olacaklar...



Sonra tart kalıbımızın içine dışdan başlayarak ,kesitiğimiz yaprakları şekilde görüldüğü gibi ortaya doğru kat kat diziyoruz.


Hepsini dizdikten sonra yumurta ve kremayı çırpıp,üzerine sürüyoruz.180 derece ısınmış fırında üzeri kızarana kadar turbo ayarını mümkünse açmadan pişiriyoruz.Eğer turbo özelliğini kapatma imkanınız yoksa ,fırınınızın ısısını 165 dereceye düşürmenizi tavsiye ederim...

5 yorum:

  1. eminecim tarifleri sonunda yayınladım
    seninkilerin yanında sönükler ama idare et
    sevgiler canım

    YanıtlaSil
  2. Canim ellerine emeklerine saglik cok güzel degisik tek kelime muhtesem afiyetler olsun .Senin bu güzel tariflerini daha yakindan takip ede bilmek icin blogunu takip listeme aliyorum .Hayirli aksamlar öptüm.

    YanıtlaSil
  3. Doğum günün kutlu olsun canım,nice yenı yaşlar diliyorum.Bu tart çok güzel olmuş görsellik harıka ellerıne saglık.

    YanıtlaSil
  4. teşekkür ederim arkadaşlar...marifetle bayanlar hep bir aradayız ne güzel:))

    YanıtlaSil
  5. http://chefika.blogspot.com/2012/01/acma-lar-cicek-act.html

    eminecim yeni bir tarif daha yayınladım onu da alabilirsin canım:)sevgiler...

    YanıtlaSil

Blog Archive♥

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Tarif Dunyam Template by Ipietoon Cute Blog Design