Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

18 Ocak 2012

Fırında karnıyarık

 Geçenlerde internitte aşk yemekleri adı altında yemekler, pastalar, kekler.. gördüm hazırlanan tüm ürünler kalp şeklinde hazırlanmış adına aşk keki, kurabiyesi gibi adlar koymuşlar bende fırında karnıyarık yaptım üzerini kaplten patateslerle süsleyince eşimin ve oğlumun bana bakışlarını görseydiniz sizde gülerdiniz ben "bugünkü yemeğimiz ne kadar güzel değil mi? "diye espri yaptım :)
Sevgililer günü değil, herhangi özel bir gün de değil ama ben böyle bir güzellik her zaman yapılabileciğini götermek istedim..Tarifini veriyorum..
Malzemeler
5 patlıcan
300 gr kıyma
2 adet kuru soğan
4 domates
2 tatlı kaşığı domates salçası
1 su bardağı sıcak su
2 çorba kaşığı sıvı yağ
2 çay kaşığı karabiber
1 tatlı kaşığı tuz, pulbiber
ve toz maydanoz

Yapılışı
* Patlıcanları alacalı soyup acısını alması için tuzlu suda 20 dakikada bekletin.
* Soğanları ufak doğrayın. Süsleme için patatesleri kalp şeklinde kurabiye kalıbı kullandım.
* Domatesi rendeleyip soğana ekleyin.
* Kıymayı tencereye alın ve kısık ateşte suyunu salıp çekince yağ, tuz, karabiber, soğan, domates ve salça ekleyip 5-6 dakika kavurun.
* Patlıcanları az yağda kızartın.
* Patlıcanlar yumuşayınca çatalın ucuyla yada bir maşa ile ortasından yarıp derince çukur açın.
* Bu çukura kıyma karışımını yerleştirerek, iki yanından patlıcanı şekillendirip.
* Her patlıcanın üstüne domates ve kalp patates kızartmasından süsleme yaparak tepsiye dizin.
* Tepsinin kenarından 1 su bardağı sıcak suyu tepsiye döküp önceden ısıtılmış 200 derece fırında 35 dakika pişirin. Sıcak servis yapın.
* Afiyet Şifa Olsun.



8 yorum:

  1. ellerine sağlık canım ya bayıldım bu fikre görünümüde çok şık olmuş :) tabi insan herzamanaşk yemekleri yapabilir günü saati yokki ... zaten yemek yaparken aşkımızı sevgimizide katmıyormuyuz

    YanıtlaSil
  2. çok lezzetli görünüyor canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. Çok beğendim..Fırında Karnıyarık üstünde ki kalp patatesle ne kadar güzel,nefis duruyor.Ellerine sağlık..Selamlar,sevgiler:)

    YanıtlaSil
  4. emine hanım erkek olunca tepki böyle oluyor belki ama kızınız olsaydı inanın bayılırdı hem de günün anlam önemini düşünmeden:) karnıyarık her zaman en baştadır benim için sevgiler canım

    YanıtlaSil
  5. cok severım cok lezzetlı ellerıne sağlık canım

    YanıtlaSil
  6. ellerine sagkuik canim afiyetler olsun cok güzel görünüyor .

    YanıtlaSil
  7. süpersin ,zaten her zaman böyle şıklıklar yapmak lazım,ellerine sağlık bayılırım karnıyarığa..

    YanıtlaSil
  8. Bayılırım karnıyarığa..her gün yesem bıkmam derlerya aynen öyle nefis görünüyor ellerine sağlık afiyet sifa olsun sizlere..

    YanıtlaSil

Blog Archive♥

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Tarif Dunyam Template by Ipietoon Cute Blog Design