Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

22 Ocak 2012

Milföy Çanağında Bitterli Muhallebi

Çay Kahve Bahane Etkinliğimize ben de birşeyler pişireyim dedim ve Milföy Çanağında Bitterli Muhallebi yaptım. Çocuklar evde olunca herşeye özeniyoruz..Bu tarifimi http://hayattanazicik.blogspot.com/'un düzenlediği Ben Buldum etkinliğine göderiyorum..Arkadaşıma başarılar dilerim..



Milföylerin üzerine bir kaseyi yerleştirerek yuvarlak biçimde keselim. Milföyleri fincanların üzerine kapamadan önce araya aliminyum folyo koyalım ki yapışmasın. Bir kare milföyü ince şeritler halinde keselim. Resimde görüldüğü gibi milföylerin üzerine çarpı şeklinde koyalım.. Yumurta sarısı sürelim. Fırında iyice kızarana kadar pişirelim.
 
  Daha sonra Bitter çikolatalı muhallebi yapalım soğuduktan sonra kaşıkla milföylü çanaklara dolduralım fındık ve şam fıstığı ile süsleyip servis yapalım.Afiyet olsun..Ben malzemelerin ölçüsünü vereyim.

Malzemeler
6 adet milföy (5 adet çanaklar için 1 adet şeritler için)
1,5 su bardağı süt
1 yemek kaşığı pirinç unu
1,5 tatlı kaşığı mısır nişastası
1 yemek kaşığı tepeleme toz şeker
1 çay kaşığı tereyağı veya margarin(ocağı söndürdükten sonra ilave edip karıştırarak eriitiilecek)
1 küçük Bitter çikolata parçası (içine atıp eritilecek)

Üzeri için
Fındık iri çekilmiş ve toz şam fıstığı

Yapılışı

*Tüm malzemeler tereyağı (margarinde olabilir) hariç bir tencerede sürekli karıştırarak pişirilir.
*Göz göz olduktan sonra ocak kapatılır margarin ilave edilir. Karıştırarak eritilir.
* Soğuturken ben porselen tabağa aktardım ve kaymaklanmasın diye aradabi karıştırdım daha çabuk soğudu. * Kaseleri mini kağıt kalıplara koyarsanız devrilmezler hemde gözede daha güzel görünüyorlar.
* Kaseleri muhallebi ile iyice dolduralım fındık ve toz şam fıstığı ile süsleyelim.
* Afiyet şifa olsun.

3 yorum:

  1. canımsşm.sitemde tarif var.alırsan sevinirim.öpüyorum.

    YanıtlaSil
  2. Emine'cim tarifini çok beğendim canım,not alıyorum.Ellerine sağlık.Selamlar,sevgiler:)

    YanıtlaSil
  3. Tarifini çok beğendim sevgili Emine Kaya ellerine sağlık. Bu arada bir tarifim var alırsan sevinirim sevgiler

    YanıtlaSil

Blog Archive♥

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Tarif Dunyam Template by Ipietoon Cute Blog Design