Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

16 Şubat 2012

Portakallı İrmik Helvası




En pratik tatlılardandır irmik helvası. Portakal suyu ve kabuğu ilave edince çok güzel ve değişik bir lezzet oldu. Herkese tavsiye ederim. Bu tarifimi ise Çay Kahve Bahane Etkinliği ev sahibesi olan tombultarifler.blogspot.com'a ve 72.Porselen Demlik ve Çay Saati etkinlik ev sahibesi olan guloannemutfakta.blogspot.com'a gönderiyorum. Yayınlarında başarılar diliyorum..

Malzemeler
2 Su bardağı irmik
2 portakal kabuğu rendesi (ince rendelenmişve 1 portakalın suyunu içine sıkıcaz)
2,5-3  yemek kaşığı margarin
2-3 su bardağı süt

Şerbet için 
1,5 su bardağı su + 1,5 su bardağı toz şeker


Üzeri için
Hindistan cevizi ve Toz Şam Fıstığı

Yapılışı
* Genişçe bir tencereye margarini ve irmiği alalım iyice kavuralım.
* Portakal rendesini ilave edelim biriki karıştıralım.
* Ben şekerpare şerbetim kalmıştı onunla beraber süt ilave ettim çok güzel bir lezzet verdi ama siz sütü, şekeri ve suyu kaynatın helvaya yavaş yavaş ilave edin.
* Beş dakika karıştırın ocağı kapatın. 10-15 dakika dinlensin. Tart kalıbı kullanarak değişik şekillerde sunum yapabilirsiniz.
* Üzerine hindistancevizi ve toz şam fıstığı serpin  servis yapın.
* Afiyet olsun..  

13 yorum:

  1. Canım, tarifinizi yayınlandım Ellerinize ,sağlık..Katılımınızdan dolayı çok tşk ederim.O güzel tariflerinizle etkinliği desteklerinizi bekliyorum sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Çok hoş görünüyorlar, ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  3. Elinize sağlık Emine hanım bayılırım irmik helvasına hele ızgara köfteden sonra....portakallısını denemekte fayda var görüntü süper...

    YanıtlaSil
  4. Çok güzel görünüyorlar,portakal suyu ve kabuğu değişik aroması güzel bir tat vermiştir,ellerine sağlık..Sevgiler:))

    YanıtlaSil
  5. güzel bir fikir olmuş portakallı portakallı ellerine sağlık ablacım...
    hayırlı cumalar..

    YanıtlaSil
  6. canım tarifin yayında portakallı hiç denememiştim güzel olmalı ellerine sağlık. sevgiler...

    YanıtlaSil
  7. nefis olmuş canım.ellerine sağlık.hayırlı cumalar diliyorum.

    YanıtlaSil
  8. elinize sağlık .görüntü çok güzel ..

    YanıtlaSil
  9. Çok güzel görünüyor canım.Ellerine sağlık.Sevgiler...

    YanıtlaSil
  10. mmmmmm bayılırım canım
    :)))
    ellerine sağlık
    aldım hiç arama canım.

    YanıtlaSil
  11. Canım,ellerin dert görmesin,çok lezzetli görünüyor,yiyenlere afiyet olsun,sevgilerrrrr....

    YanıtlaSil
  12. Canım,
    ellerine sağlık.Hem sunum çok güzel olmuş, hem de portakallı olması çok hoş.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  13. nefis görünüyor.. ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil

Blog Archive♥

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Tarif Dunyam Template by Ipietoon Cute Blog Design