Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

4 Şubat 2012

Pırasa Mücveri

Çay Kahve Bahane Etkinliğimize gönderdiğiniz tarif için çok teşekkür eder ve sevgilerimi sunarım. Arkadaşımın bibirinden güzel tariflerini görmek isterseniz yersofrası.org tıklayabilirisiniz


Herkesin öncelikle geçmiş Mevlid kandili mübarek olsun. Bazı arkadaşlara sitelerinden kandil mesajları bıraktım ama kendi sayfama yazı yazacak gücü bulamadım dün akşam. Bir kaç zamandır üstümde olan gaflet örtüsünü aralandırmak bugüne nasip oldu. Umarım bir an evvel bu örtüyü tamamen atarım üstümden. Sanırım havaların soğuk olmasından dolayı fazla dışarı çıkamamak bana yaramadı ve kendimi herşeye karşı isteksiz buldum bu süre zarfında. Neyse bu durumu atlamak için bir tarifle başlıyorum. Herşeyin mücveri yapılır oldu biliyorsunuz. Evde kalan az miktarda pırasa ile bir mücver yapma fikri geldi bu sefer. Yanında yoğurt ile tam bir sebzesever olan bana ve aileme yaraşır bir lezzet. Tüm sebzeseverlerin de seveceğini umuyorum. Güzel bir haftasonu geçirmeniz dileğiyle…
Bu tarifi Mutfak İncisi sitesinin sahibesi sevgili Emine Hanım’ın ev sahipliği yaptığı “Çay, Kahve Bahane” etkinliğine gönderiyorum. Kendisine kolaylıklar diliyorum.
Daha önceden yapmış olduğum mücver tarifleri için tık tık ..
Kereviz Mücveri
Havuç Mücveri
Kurutulmuş Domatesli Mısırlı Mücver
Fırında Kış Sebzeli Mücver 
Pırasa Mücveri:
  • 4 su bardağı rondodan geçirilmiş pırasa
  • 2 adet rendelenmiş ufak havuç
  • 3 yumurta
  • 3 yemek kaşığı un
  • 4-5 dal ince doğranmış dereotu
  • Tuz, karabiber, kırmızı pul biber
  • Sıvıyağ
Sıvıyağ haricindeki tüm malzemeleri derin bir kap içinde bir kaşık yardımıyla iyice karıştırın.
Bir teflon tavaya sıvıyağ döküp her porsiyon için 1 yemek kaşığı mücver harcını havaya dökün ve kaşıkla düzleştirin. arkalı önlü mücverleri kızartın. Kızaran mücverleri kağıt havlu serilmiş tabağa alın.
Servis tabağına aldığınız mücverleri dilerseniz sarmısaklı yoğurt ve kırmızı pulbiber ile servis yapın.
Afiyet olsun.

3 yorum:

  1. Mücver çok sevdiğim bir yemek türü..pırasayla yapılanı da çok hoş olur diye düşünüyorum..hiç denemedim..ama deneyeceğim inşaAllah..:)ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  2. Tarifimi yayınladım,alabilirsiniz.Kolay gelsin.
    http://nihal-birtutamtuz.blogspot.com/2012/02/lahana-tursusu-kavurmas.html

    YanıtlaSil
  3. arkadaşım etkinlik kolay gelsin sayfam tarifim var almak istersen çayımız sogumadan

    YanıtlaSil

Blog Archive♥

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Tarif Dunyam Template by Ipietoon Cute Blog Design