Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

27 Mart 2012

Krem Şantili Ispanaklı Kek


Selamünaleyküm mutfaktan hiç çıkmıyorum ama yayınlayamıyorum fotoğrafları biriktiriyorum sonrada nasıl yaptığımı hatırlamak için hafızamı zorluyorum. Gitmeden önce evi kıyıbucak temizlik yapayım bahar temizliğide diyebiliriz biryandan da hazırlık da yapıyorum ümrede giyeceğim giysileri arkadaşlarımda yardım ediyorlar orası çok sıcak şöyle şöyle hazırlan diyorlar hala heyecanım gitmedi..
Bir yandan da evde benim yokluğumu daha çok hissetsinler diye kek, pasta, kurabiyeleride çok yapıyorum alıştırıyorum bakalım ben gidince ne yapıcaklar derken pastaneye alışırlarsa o da zor...Neyse şaka bi yana bol bol buzdolabına yemek stok yapıcam köfte, börekler ve ne yapabilirsem artık aklımada gelmiyor sizlerin fikirlerinizede ihtiyacım var hiç 21 gün evden uzakta kalmadım ne yapıcam kafam karışık hem pratik onlarada kolay gelecek hemde sevecekleri bişeyler olmalı...benim aklıma köfte, dolmadan ve sigara böreğinden başka bir fikir gelmiyor...
İnşaallah onlarıda sizleride Allah'a emanet ediyorum..Allah'ım bana da kabul olunan ümrelerden nasib etsin..Sıhhatle gidip gelirim inşaallah annemide götürüyorum inşaallah onada orada hayılı evlad olurum...

Ispanaklı Kek
Malzemeler
3 yumurta
1 su bardağı süt
1 su bardağı rondoda ince çekilmiş ıspanak
1 su bardağı ceviz iri çekilmiş
1,5 su bardağı şeker
Yarım su bardağı sıvıyağ
1 pk kabartma tozu
3,5 su bardağı un   

Üzeri için Krem şanti
Paketin üzerinde ki tarife göre hazırlıyorsunuz

Yapılıışı
* Yumurtayı şekeri sıvıyağı iyice çırpın daha sonra diğer malzemeleride katın kek elde ettiğiniz hamuru daha önceden yağladığınız kelepçeli kalıba dökün..
* Önceden ısıtılmış fırında 170 derecede pişirin. İlk 20 dk fırını açarsanız kek kabarmaz.
* Krem şantiyi hazırlayıp kekkin üst kabuğunu veya kekten bir parça kesip rondodan geçirin (soğuduktan sonra) kremşatinin üzerine kek kırıntıları serpin.
* Afiyet olsun...

8 yorum:

  1. Elinize sağlık ... görüntüye bayıldım.sizlere afiyet olsun.

    YanıtlaSil
  2. hımmmm.nefis nefis.ellerine sağlık canım.sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. Canım,
    öncelikle güle güle git gel. Allah kabul etsin. Zaten iyi evlatsın ki anneciğini de götürüyorsun. Bizler için de dua et canım.
    Sen hiç bir şey yapıp bırakmasan da kuzuların seni çoook özleyecekler.
    Ellerine sağlık. Missler gibi olmuş.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  4. çok keyifli olmuş yazın ablacığım. benim aklıma her türlü hamurişini buzluğa koymak, yaprak sarıp pişirip dolaba koymak, ayrıca atıştırmalık kurabiye yapmak geldi. ıspanaklı kekin çok nefis olmuş ellerine sağlık sevgiler selamlar...

    YanıtlaSil
  5. Çok severim bu ıspanaklı keki ben. Sizin yaptığınız da nefis görünüyor hani.. Ellerinize Sağlık...

    YanıtlaSil
  6. ben geçen yaz çocukları bırakıp 5 günlüğüne memleketime gitmiştim hergün için bir yemek hazırlayıp koymuştum dondurucuya ne yiyecekler tasam olmamıştı ben hertürlü yemeği pişrip soğuttuktan sonra buzdolabı poşetlerinde dondurucuya koyabileceğinizi söyleyebilirim ama yirmi gün için yapmak yorucu olacaktır allah kolaylıklar versin yakınınızda olup bişeylerin ucundan tutmak isterdim ıspanaklı kek benim çok sevdiğim bir kek çok da güzel yapmışsınız ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  7. harika bir görüntü ,ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  8. mmmmm çok severim hafif pasta diyorum ben ellerine sağlık
    sevgiler

    YanıtlaSil

Blog Archive♥

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Tarif Dunyam Template by Ipietoon Cute Blog Design