Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

6 Mart 2012

Kremalı ve Portakallı kek





Portakallı tarifler çoğaldı bende çünkü mart ayına da girdik artık kış meyvelerine de veda zamanı geldi gibi..
Portakalı biz çok severiz keklerinden bir çeşidini sodalısını denemek istedim...

Malzemeler
3 yumurta
1 su bardağı süt
1/2 su bardağı sıvıyağ
1 portakal rendesi
2 yemek kaşığı kuşüzümü
2 yemek kaşığı iri ceviz içi
1 paket kabartma tozu
1 şişe maden suyu
4 su bardağı un

Kreması için
2,5 su bardağı süt
2 yemek kaşığı un
2 yemek kaşığı mısır nişastası
1 çay bardağı toz şeker
1,5 su bardağı hindistan cevizi
 1 Portakalın ince rendesi
Yapılışı

* Kek yapılışını biliyoruz önce yumurta ve şeker iyice çırpılır ve tüm sıvılar dahil edilir çırpılır..
* Unu üzerine kabartma tozunu ilave edip çırpılır yağladığımız kelepçeli kalıba dökülür 170-180 derecede pişirilir.
* Krema hindistan cevizi hariç tüm malzemeler derin bir tencereye alınır iyice çırpılır topak kalmasın ocağın üstüne alınır karıştırarak pişirilir ve hindistan cevizini yavaş yavaş ilave edilir. Gözgöz olana kadar pişirilir. ve portakalın ince rendesi ilave edilir karıştırılır.
* Krema ılık hale gelince kekin üzerine dökerek yayın ve buzdolabına 1-2 saat dinlendirdikten sonra servis yapabilirsiniz..
* Afiyet olsun..    
Bu tarifimi http://gelibolu17-midedenkalbe.blogspot.com'a Porselen demlik çay saati etkinliğine gönderiyorum..Kolaylıklar diliyorum..
Ayrıca  http://elifindefterinden.com'a Çay kahve bahane etkinliği ev sahibesine gönderiyorum..Kolay gelsin arkadaşım..

8 yorum:

  1. Emine hanım selamlar....siz gelmeyince ben geleyim dedim bi kaç gündür çok hastaydım bugün kendime geldim....portakallı kek nefis gözüküyor hele kremalı olduyda süper ama bu kekinde en kötü yanı çabuk tüketilmesi dime çünkü dolapta çok tutmaya gelmez....ben buara portakalı bol bol yiyorummmmm....sevgiler

    YanıtlaSil
  2. bende bende portakılın kokusuna bayılanlardanım her yaptığıma maydonoz misali karıştırıyorum eline sağlık güzelim

    YanıtlaSil
  3. Emine abla,sağolasın,ellerine sağlık,,,şimdi yayınladım tarifini,gene beklerim ama...çok geçmiş olsun ayrıca...selamlar :)

    YanıtlaSil
  4. Portakal keklere çok yakışıyor. Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  5. portakal kokuları bana kadar geldi:))))
    ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  6. çok severim portakallı lezzetleri,ellerine sağlık arkadaşım...

    YanıtlaSil
  7. Ellerinize sağlık, tarifiniz yayınlandı :)

    http://elifindefterinden.com/2012/03/08/kremali-portakalli-kek/

    YanıtlaSil

Blog Archive♥

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Tarif Dunyam Template by Ipietoon Cute Blog Design