Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

8 Mart 2012

Yeşil Mercimekli Tepsi Böreği



İlk defa denediğim bir tarifti ama pişman olmadım hatta kıymalı ve patatesli de yapmayı düşünüyorum.
Çok ekonomik olan bu böreği herkese tavsiye ederim.

Malzemeler
1,5 su bardağı süt
1 su bardağı su
1 paket yaş maya
1 yemek kaşığı toz şeker
2 yumurta sarısı
2 tatlı kaşığı tuz
1 kg un

İç Malzemesi
2,5-3 su bardağı haşlanmış yeşil mercimek
1 baş ortaboy kuru soğan
2 yemek kaşığı ceviz (iriden biraz daha ince)
1,5 çay kaşığı karabiber
ve tuz

Üzerine
1 yumurta
1-2 yemek kaşığı sıvıyağ 
Yarım çay bardağı süt

Yapılışı

* Önce derin bir kabın içine sütü, suyu ve yaş mayayı eritin. (Ben çatal ile karştırarak ve ezerek iyice erittim)
* Üzerine unu azar azar eleyin. Yumurta sarılarını ilave edin, diğer bütün malzemeleri de ekleyip sürekli çatalla karıştırın katılaştıktan sonra elinizle yoğurabilirsiniz. (Ele daha az yapışır)
* Yumuşak kulak memesine yakın sertlikte bir hamur yapın(çok iyi yoğurun) ve 1-2 saat dinlendirin.
* Dinlenmiş hamur önce ikiye böldüm.
* Yarımından dört beze çıkıyor herbir bezeyi merdane ile açın çok ince olmasına gerek yok sıvıyağ ile iyice yağlayın. Mercimeği soğanı kavurun mercimeği ve tuzu ilave edin iyice karıştırın ocağı kapadıktan sonra cevizi ilave edin karıştırın.
* Bezelerin içine malzemeyi ben bolca koydum çünkü mayalı  olduğu için iki kat kabarıyor. Rulo sarın..
* Tepsiyi yağlayın önce ilk bezeden gül yapar gibi  sonra diğerlerinine onun çevresine ekleyin.
* Hepsi bitince Üzeri için yazdığım malzemeleri karıştırın fırça ile böreğe sürün daha önceden 170 derece ısıtılmış fırında pişirin.
*Afiyet olsun

Bu tarifimi http://gelibolu17-midedenkalbe.blogspot.com'a Porselen demlik çay saati etkinliğine gönderiyorum..Kolaylıklar diliyorum..
Ayrıca  http://elifindefterinden.com'a Çay kahve bahane etkinliği ev sahibesine gönderiyorum..Kolay gelsin arkadaşım..

14 yorum:

  1. Selam arkadaşım sanki katmerede benzemiş görünümü ,deneriz bakalım nasıl olacak:) ellerine sağlık, sevgiler afiyetler olsun.

    YanıtlaSil
  2. ELLERİNE SAĞLIK,ÇOK GÜZEL GÖRÜNÜYOR..YEŞİL MERCİMEK ÇOK FAYDALI YEMEĞİNİ YEDİREMİYORUM EVDEKİLERE,TARİFİNİ DENEYEYİM BAKALIM ÖYLE YİYECEKLER Mİ..ALLAH'A EMANET OL..SEVGİLERİMLE:)

    YanıtlaSil
  3. ellerine sağlık ablacığım bu arada sana teşekkür ederim her şey için. mercimekli börek hiç yapmadım ama seninki yumuşacık puf puf görünüyor size afiyet olsun sevgiler selamlar...

    YanıtlaSil
  4. Hayırlı cumalar arkadaşım tepsi böreginde nefis gözüküyo hiç denemedim ama mercimek böreklerde lezzetide güzeldir eminim

    YanıtlaSil
  5. ellrine sağlık canım.
    cuman mübarek vebereketli olsun.
    selam ve dula ile..

    YanıtlaSil
  6. Emine hanım, merhaba.
    Mercimek, hamur işlerine çok yakışıyor. Börek de muhteşem görünüyor, ellerinize sağlık
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  7. Ablam selamlar ve hayırlı cumalar,güzel böreğin için çook teşekkürler,ellerine sağlık http://gelibolu17-midedenkalbe.blogspot.com/2012/03/yesil-mercimekli-tepsi-boregi.html şimdi yayında,gene bekliyorum,sevgiler

    YanıtlaSil
  8. Tariflerini kaçırmamak için takibimdesin,,bende cok yeni bir blogum banada beklerim :))

    YanıtlaSil
  9. yeşil mercimek böreğe çok yakışıyor canım.görüntüdende ne kadar lezzetli olduğu belli.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  10. Çok güzel görünüyorlar, ellerinize sağlık. Hamurları merdaneyle açıp sıvı yağla yağladıktan sonra tekrar bekletmiyoruz değil mi?

    YanıtlaSil
  11. Gelibolu17'nin hazırladığı

    "Çay,Kahve Bahane" etkinliğine

    11 MART-26 MART tarihleri arasında

    http://catlakkafe.blogspot.com yani ben ev sahibeliği yapacağım...

    Bildiğiniz gibi çay kahve bahanedir çoğu zaman,dostlarla,arkadaşlarla,dertleşmek,görüşmek için.bir çoğumuz sevdiğimiz bir arkadaşımıza ziyarete giderken "hadi çayı koy" geliyorum diye gideriz,yada müsaitsen "sabah kahvesine geleceğim" deriz...

    Çünkü o sohbet muhabbet kuru kuruya olmaz,tamam tatlı dil güler yüzde gereklidir,hatta suratı sirke satan bir ev sahibi size bal baklavada ikram etse orda çok kalmak istemezsiniz öyle değilmi,ordan ayrılmak için sabırsızlanırsınız....

    “Allah’a ve âhiret gününe iman eden kimse misafirine ikram etsin. Allah’a ve âhiret gününe iman eden kimse akrabasına iyilik etsin. Allah’a ve âhiret gününe iman eden kimse ya faydalı söz söylesin veya sussun!”

    Muhammed Mustafa (s.a.v)

    Ve yukarıdaki güzel hadis-i şerifi sizlerle paylaşıp,evlerinize gelen misafirlerinize,eşinize,çocuklarınıza,yada bu dünya hanesinde en güzel misafir benim deyipte kendiniz için hazırlamış olduğunuz birbirinden güzel tariflerinizi,ikramlarınızı sayfalarınızdan almaya geleceğiz :)

    Tariflerinize "çay,kahve bahane" etkinliği için Çatlak kafe (Nuray) ye gönderiyorum yazıp bana haber verirseniz,büyük bir zevkle gelip tariflerinizi alıp

    http://catlakkafe.blogspot.com adresimde yayınlayacağım :)

    Son olarak arkadaşlar,her zamanki gibi etkinliğimize herkes davetlidir,(lütfen davetiye götüremediğimiz arkadaşlarımız kırılmasınlar)

    YanıtlaSil
  12. sevgili emineciğim elinize sağlık . bugün gittiğim misafirlikte aynen bu börekten yedim tadı hala ağzımda :))

    YanıtlaSil
  13. Selam ben geldim....Sizlerede geçmiş olsun güzel yorumunuz için teşekkür ederim benim babam rahmetli Afyonluydu bizde mercimekli börekten başka börek pişmezdi...Çok severiz ben evlenince özlediğimde çünkü yapımı çok zor böyle mayalalıdan miflöyden yapardım...Çok güzel olmuştur kesin elinize sağlık...Emine hanım etkinlikler için arkadaşlara yorum bırakmak mı gerekiyor aynı sizde olduğu gibi...sayfalarında mail adreslerini bulamadımda bana geldiğinizde cevap yazarsınız sevinirim..

    YanıtlaSil
  14. emine hanım sitenize rastgele gezinirken rastladım tarifleriniz için ellerinize sağlık demek istedim sevgilerimle...

    YanıtlaSil

Blog Archive♥

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Tarif Dunyam Template by Ipietoon Cute Blog Design