Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

10 Nisan 2012

Patatesli ve peynirli Kafes Poğaça



1 su bardagi süt
1 su bardagi sivi yag
2 adet yumurta
3-4 kasik yoğurt
1/2 paket yas maya (yarım)
biraz tuz
1 yemek kasigi seker
Aldigi kadar un

İç malzeme
1 adet haşlanmış patates
1 kase lor peyniri
pul biber, maydanoz 

Üzerine 
Yumurta sarısı ve susam

Yapılışı
* 2 tane yumurta(beyazlari hamur icine,sarilari ise uzerine)
* Ilittigimiz sutun icine mayayi ve toz şekeri koyup eritiyoruz
* Kalan malzemeleride ekliyoruz ve aldığı kadar unu yava yavaş ekliyoruz. 
* Yoğurma işlemi bittikten sonra üzerini kapatip bikac saat dinlenmeye birakiyoruz.
* Mayalanan hamurdan yumurta büyüklüğünde  bezeler alip elimizi sivi yağa  batirarak yuvarlak aciyoruz.
* Yarisini bicakla dilim dilim kesiyoruz, kesilmemis yere peynirli veya patatesli harctan koyup kivirarak katliyoruz. Ben birde ay şeklini verdim.
 * Önceden ısıtılmış fırında kızarana kadar pişiriyoruz.
* Afiyet Şifa olsun..


10 yorum:

  1. Çok güzel olmuşlar ellerıne saglık.Bu kafes şekli çok yakışıyor hamur işlerine.

    YanıtlaSil
  2. ellerine sağlık emine ablacığım nefis görünüyor poğaçan eminim ki tadı da öyledir sevgilerimi gönderiyorum sana

    YanıtlaSil
  3. harika olmuşlar ellerine sağlık sevgiler..

    YanıtlaSil
  4. hem göze hem mideye hitabeden bir ikramlık poğaça ellerine sağlık çok güzel olmuş.

    YanıtlaSil
  5. hamur işi görünce dayanamıyorum ellerine sağlık
    sevgiler

    YanıtlaSil
  6. Geçmiş olsun dileklerin için teşekkür ederim...Ama ben Çaycumalı değilim eşimin işi nedeniyle burda yaşıyoruz aslen İst.yum eşim Ant. dediklerine katılıyorum onlar şehit mertebesindeler ama yinede ölüm anlarını düşündükçe içim acıyor...Poğacana gelince geçen hafta bir yerde gördüm ama ordada tam yapılışının fotoğrafı çekilmiş ama anlamadım kapatılışını sende de anlamadım tam anlarsam yapıcam bende....eline sağlık sevgiler

    YanıtlaSil
  7. ellerine saglık.bu aralar hamur işlerine ara verdim diyorum ama böyle güzel tarifleri görünce yapmadanda olmuyor.

    YanıtlaSil
  8. Sunumu harika, tadı da eminim öyle. Pazar sabahına yapacağım, ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  9. Poğaçalar nefis görünüyor canım. Ellerine sağlık. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  10. ellerine sağlık ablacım harika görünüyorlar..

    YanıtlaSil

Blog Archive♥

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Tarif Dunyam Template by Ipietoon Cute Blog Design