Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

8 Nisan 2012

Pekmez ezmeli Kek


Selamünaleyküm bir komşumun bana köyden getirdiği pekmez ezmesi diyorum ben asıl adını bilmiyorum. Meyve ezmeside denir herhalde onunla birşeyler hazırlayayım dedim. Kek yapmaya karar verdim. Rahmetli kayın valdem sulandırırdı eşimde öyle alışmış ama benim ailem Trabzonlu olduğu için bende ailemde görmedim evlenince eşimin ailesinde her gittiğimde sofralarında olurdu ama ben içmezdim...Kolay kolay hiç yemediğim birşeyei tatmam halada tatmadım... Ben de kek yaptım yumurta ve şekeri çırpıp hemen üzerine 2 yemek kaşığı ekleyip iyice çırptım çok güzel oldu herkese tavsiye ederim...Komşumdan da Allah Razı Olsun..

Malzemeler
3 yumurta
1 su bardağı toz şeker
1 su bardağı sıvı yağ
2 yemek kaşığı pekmez ezmesi
1 pk kabartma tozu
2 su bardağı un

Yapılışı
* Yumurta ve şekeri iyice çırpalım pekmez ezmesini ilave edelim iyice pütür kalmayacak şekilde çırpalım.
* Sıvıyağı ekleyip iyice çırpalım.
* Diğer malzemeleride ilave edelim çırpalım. Yağladığımız kek kalıbına dökelim..

* Daha önceden ısıtılmış fırında pişirelim. Dilerseniz siz içine fındık veya ceviz ekleyebilirsiniz.
* Afiyet şifa olsun inşaallah..
* Ben bu tarifimi  http://www.safiyeile.blogspot.com/
Yöresel lezzetler etkinliğine gönderiyorum Safiye arkadaşıma kolaylıklar diliyorum..



6 yorum:

  1. nefis olmuş eline sağlık. ne güzel düşünmüşsün keke eklemeyi sevgiler selamlar benden

    YanıtlaSil
  2. Aliykümselam emine hanım ellerine saglık çok güzel bir tarif içinde pekmez ezmesi veya meyve ezmesi helede köyden gelmişse hiç yöresel olmazmı desdegin içn teşekkürler tekrar beklerim canım .Gönderi sırasına göre yayına alırım tarifini

    YanıtlaSil
  3. ELLERINE SAGLIK....HARIKA GORUNUYOR:)))))

    YanıtlaSil
  4. Kekin nefis görünüyor canım. Ellerine sağlık. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. EMİNE ABLACIM ELLERİNE SAĞLIK
    :)
    MM YENMEZMİ BU GÜZEL ELLER YAPMIŞ
    :)

    YanıtlaSil
  6. Tarifin yayında arkadaşım desdegin içn teşekkürler tekrar beklerim tariflerini.

    YanıtlaSil

Blog Archive♥

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Tarif Dunyam Template by Ipietoon Cute Blog Design