Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

13 Eylül 2012

Kıymalı Sebze Çorbası


Merhabalar tam mevsime göre bir çorba yaptım kırgınlıklara ve soğuk algınlığına iyi gelecek limon ve karabiber ile tam şifa kaynağı oldu..

Malzemeler

2 yemek kaşığı kıyma
1 yemek kaşığı soğan rendesi
1 havuç rendesi
1 çiğ patates rendesi
1 domates rendesi
1 tatlı kaşığı domates salçası
sıvıyağ, tuz, karabiber, nane ve limon

Yapılışı

* Her şeyden önce çorba yaptığımız tencereye 2-3 yemek kaşığı sıvıyağda soğanları pembeleşsin kıymayı kavuralım..
* Rendelediğimiz havuçu ve patatesi ilave edeli biraz kavrulsun..
* Domates rendesini ve salçayı da ilave edip karıştıralım.
* Üzerine yaklaşık 5 su bardağı su ilave edelim. Ben göz kararı kıvamını ayarladım. Pişene kadar biraz suyunu çeker ona göre kaynar su ilave edebilirsiniz..
* Baharatlarını da katarak servise hazır hale getirebilirsiniz.
* Ben limonlu ve karabiberli çok severim. Soğuk algınlığına iyi gelir içindeki kıyma kuvvet yapar..
*Afiyet şifa olsun..



Bu günkü hadisi şerif...

    îbn Abbas (r.a) şunu anlattı: Rasulullah (s.a.v.) şöyle buyurdu: 
-"Allah bir kimseye bir yiyecek yedirirse:
"Allah'ım! Bunu bize mübarek kıl ve bunu bize daha iyisiyle de­ğiştir" desin. Allah her kime süt içirirse: Allah'ım! Bu sütü bize mübarek kıl v,e bunu bize artır, desin. Biz, sütten başka yiyecek ve içeceğin yerine geçecek bir şey bilmiyoruz."


kaynaklar
Tirmizî, Sünen, 3455; İbn Mace, Sünen, 3322; Ahmed, Musned, I/225; İbn Sa'd, Tabakat, I/3;   Tirmizi, Şemail, 104,105; İbnu's-Sınnî, Amelu'l-yevrnİ ve'l-leyle, 468; Ebu'ş-Şeyh, Ahlaku'n-Nebi, 208.

Abdurrahman İbnü’l-Cevzi, Ashâbın Dilinden Peygamberimizin Hayatı, Uysal Kitabevi: 504-505.

5 yorum:

  1. merhaba gezinirken size rasladım hoşuma gitti ellerine sağlık güzel bir çorba bende beklerim sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim Asiye hanım her zaman beklerim..Blogunuzu ziyaret ettim çok beğendim sizi takibe alıyorum :)

    YanıtlaSil
  3. Merhabalar emine abla...değişik olmuş ben kıymalı domatesli şehriye bilirim ama havuçlu patatesli ilginç deneyeceğim...eline sağlık sevgiler

    YanıtlaSil
  4. eline sağlık sevgili emine.nasılsınız arkadaşım hayırlı bir cuma günü diliyorum sevgiyle kal..

    YanıtlaSil
  5. çorba mevsimi geliyor artık,eline sağlık çok güzel olmuş..

    YanıtlaSil

Blog Archive♥

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Tarif Dunyam Template by Ipietoon Cute Blog Design