Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

16 Eylül 2012

Patatesli Kurdanda Tavuk


Bu gün hafta sonu çocuklarıma sevdikleri lezzetlerden sunmak istedim. Kimsenin reddedemiyeceği tavuğu biraz farklı bir sunumla yeni tatlar elde etmek mümkün..

Malzemeler

1 adet tavuk göğsü kuşbaşı kemiksiz
3 adet haşlanmış patates
3 adet domates
Kaşar peyniri, pul biber, karabiber, nane ve tuz
kürdan


Sıvıyağ ve (tereyağı 1 tatlı kaşığı) 

Yapılışı

Haşladığım (tuzlu suda) patatesleri dilimledim siz daha ince dilimleyin bence daha güzel olur...
Domateslerin kabuklarını soydum dilimledim..
Kuşbaşı tavuk göğsünü suda haşladım suyu ile pilav yaptım..
Haşlanmış kuşbaşı tavuk etini sıvıyağda teflonda kavurdum son bir-iki dakika bir tatlı kaşığı tereyağı koyup kızarmasını sağladım ama kesinlikle yakmayın..
Fırın tepsisini yağladım önce patates dilimlerini yerleştirdim üzerine nane, karabiber serptim..
Patateslerin üzerine birer dilim domates yine nane veya istediğiniz baharatı serpebilirsiniz..
üzerine birer dilim daha patates koydum ama bence siz koymayın daha lezzetli olur.. Baharatları serpip fırına verdim..(200 derece)
Piştikten sonra kaşar peynirini dilimleyip en üstüne koydum. Pul biber ve nane ile süsledim.
Tavukları kürdana geçirip servis tabağına aldım..
Pilavla harika gidiyor çocuklarım sevdi umarım siz de seversiniz..
Afiyet olsun..
  
Bu günki hadisi şerif
Enes şunu anlattı: Rasulullah (s.a.v.):

"Ben uzatmak niyetiyle namaza duruyorum. Fakat bir çocuğun ağlama sesini duyuyorum. Annesinin çocuğun ağlamasından dolayı çok üzüleceğini bildiğimden namazımda hafifletme (kısaltma) yapıyorum" buyurdu. 

kaynaklar
Buharı, Sahih, kitabu'l-ezan, bab: 165, 163; Ebu Davud, Sünen, kitabu's-salâ, bab: 123; ibn Mace, Sünen, kitabu'l-ikame, bab: 49; Nesaî, imame, bab: 35; imam Ahmed, Musned, IH/240, V/305

2 yorum:

  1. Görüntüsü yeter, ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  2. emineciim nasılsın iyimisin beni niye unuttun ayol

    YanıtlaSil

Blog Archive♥

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Tarif Dunyam Template by Ipietoon Cute Blog Design