Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

28 Eylül 2012

-Tavuklu Arpa Şehriye Pilavı


Bir kaç gündür yaptığım yemeklerin fotoğraflarını biriktirdim ancak fırsat bulabildim yayınlamaya..Önce arpa şehriyeli pilavımı yayınlayayım. Tarifimi veriyorum..

Malzemeler
1 su bardağı arpa şehriyesi
1 su bardağı kemiksiz kuşbaşı tavuk eti.
1 adet çarliston biber
2 adet domates (kabukları soyulmuş)
tuz, az miktarda tereyağı   
Pilavın üzerini 1parmak geçecek kadar su.

Yapılışı

* Sıvı yağda kuşbaşı tavuk etini iyice kızarana kadar pişiriyoruz.
* Arpa şehriyelerini ilave edip pembeleşene kadar kavurup tereyağını ilave ediyoruz.
* Biberini, domatesini ve istediğiniz baharatları ilave edip tuzunu katıyoruz..
* Kararmadan hemen  şehriyelerin üzerini bir parmak geçecek kadar su  ilave ediyoruz..
* Kapağı kapatıp suyunu çektikten sonra bir kaç kez karıştırıp ocağın altını kapatıyoruz.
* Afiyet olsun.






Bir hadisi şerifi paylaşmak istedim:


  Ebu Berze şunu anlattı:

Rasulullah (s.a.v.) oturumun sonunda, kalkmak istediğinde şöyle derdi:

"Subhaneke'llahumme ve bi-hamdike, eşhedu en lâ ilahe illâ ente. Estağfîruke ve etubu ileyke (Allah'ım! Seni her türlü kusur ve noksan­lıktan tenzih ederim. Sana hamd ederim. Senden başka ilah olmadığına şehadet ederim. Senden affetmeni ve bağışlamanı dilerim. Sana tövbe ederim)." [1

Şöyle dediler:

-Ya Rasulellah! Sen şimdi, daha önce söylemediğin bir söz söylü­yorsun. Bunun üzerine Rasuîullah (s.a.v.):

- "Bu mecliste olanların keffaretidir" dedi. [2]





Kaynaklar

(1)İmam Ahmed, Musned, İH/450, İV/420, 425; Darımî, Sünen, H/283; Abdurrez-zak, Musannef, H/283; Taberanî, Mu'cemu's-Sağır, I/222; İbn Sa'd, Tabakatû'l-Kübra, 11/1; ibn Ebî Şeybe, Musannef, X/256; Bağavî, Şerhu's-Sunne, VI/254; İbnu's-Sınni, Arnelu'l-yevm ve'l-leyle, 28.

(2)Abdurrahman İbnü’l-Cevzi, Ashâbın Dilinden Peygamberimizin Hayatı, Uysal Kitabevi: 397-398.


4 yorum:

  1. Ellerine sağlık ablam
    sana çok teşekkür ediyorum ilahileri tekrar koyduğun için,ALLAH senden razı olsun.
    Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  2. Ben teşekkür ederim her zaman beklerim istediğin ilahi olsun kodları tekrar "google+ cansuyuFm.com'dan istedim." Silinmişti. Unutmuşum vesile oldun sağol varol..

    YanıtlaSil
  3. EMEKLERİNE SAĞLIK EMİNE HEPSİ ÇOK GÜZEL.
    ŞU RADYOYU EKLESENDE DİNLESEK SİTENDEYKEN.
    KOLAY GELSİN

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keşke adınızı yazsaydınız merak ettim kim olduğunuzu?

      Sil

Blog Archive♥

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Tarif Dunyam Template by Ipietoon Cute Blog Design