Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

22 Eylül 2012

-Yalancı İskender


Bugün cumartesi ve benim tatil günüm, hafta içi kırkar dakika sabah- akşam işe gidiş ve gelişlerde yürüdüğüm için çook yoruluyorum. Ama  bacaklarımda sağlamlaştı eskisi gibi ağrım yok çok şükür.. Boğazımdan biraz kezsem kilo vericem ama maalesef harcadığım kadar da yemek yemeğe başladım..
Neyse  bugün yalancı iskender yapmak zorunda kaldım çünkü bayat ekmeklerimi küçük ebatlarda koparıp fırınladım ve değerlendirmem lazımdı. Kıtır ekmekler sarmısaklı yoğurtlanınca üzerine köfte ve kızarmış domates suyu ile çok güzel bir lezzet oldu. Tavsiye ederim tarifi veriyorum.  


Malzemeler

Bayat ekmeklerinizi fırınlayın küçük resimdeki gibi
300 gr kıyma
1 adet kuru soğan rendesi
1 yumurta
1 çay bardağı ekmek içi
tuz, nane, pul biber ve sevdiğiniz baharatları koyabilirsiniz..
1 kase yoğurt (2 diş sarmısaklı)
3-4 domates (Ben halkalar halinde kestim kızarttım)

Yapılışı

* Köftelik malzemeleri karıştırıp yoğuralım(kıyma, soğan, yumurta, ekmek içi, tuzu ve baharatları) ceviz büyüklüğünde köfteler yapalım (avucumuzun içinde biraz düzleyelim incelsin)

* Servis tabağına (benim geniş bir tabaktı) 2 avuç kızarmış ekmek parçaları üzerine sarmısaklı yoğurt dilerseniz önce köfteleride koyabilirsiniz..

*En üstüne de domatesleri kızartıp üzerine dökün. Siz domatesleri rendeleyip sos da yapabilirsiniz benim acelem vardı halkalar halinde kestim..

*Afiyet olsun..



Bir Hadis-i Şerif

 İNSANLARIN ZULÜMLERİNDEN ALLAH’A SIĞINMAK

5408- Enes b. Malik (r.a)’ten rivâyete göre, şöyle demiştir: Rasûlullah (s.a.v) Ebu Talha’ya bana hizmet edecek gençlerden birini bana bul dedi. Ebu Talha’da beni binitinin arkasına alarak Rasûlullah (s.a.v)’e götürdü. Rasûlullah (s.a.v)’e hizmet ediyordum. Her konakladığı yerde çoğunlukla şu duasını işitiyorum: “Allah’ım! İhtiyarlıktan, üzüntüden, acizlikten, tembellikten, cimrilikten, korkaklıktan, borç sıkıntısından ve insanların yapacakları her türlü haksızlıklardan Sana sığınırım.” (Müslim, Zikir Dua: 15; Tirmizî, Deavat: 71)

6 yorum:

  1. Ellerine saglık canım,baktıça bakasım geldi iştah açıyor ellerıne saglık.

    YanıtlaSil
  2. Öncelikle güzel duana amin diyorum canım.
    Sonra da ellerine sağlık diyorum.Nefis görüntüsüyle tabaktan lezzet fışkırıyor adeta.
    Kilolara gelince böyle nefis görüntülere baktıkça,yaptıkça işimiz zor:)
    Bizi çok seviyorlar ki gitmiyorlar diyelim:)
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. Teşekkür ederim yorumlarınız için kilo konusunda doğru söylüyorsunuz bizi bırakmıyorlar çok seviyorlar galiba :)

    YanıtlaSil
  4. Günün aydın olsun canım
    Ellerine sağlık afiyetler olsun
    yeyip yeyip göbüş yapalım ohh yarasın:)))

    YanıtlaSil
  5. harika olmuş,ekmekleri değerlendirme açısından güzel yöntem..

    YanıtlaSil
  6. Çok iştah açıcı görünüyor. Ellerinize sağlık, afiyet olsun.

    YanıtlaSil

Blog Archive♥

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Tarif Dunyam Template by Ipietoon Cute Blog Design