Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

15 Ekim 2012

Güzel Kokulu Karauzum Receli

Herkese selam, karaüzüm reçelini diğer meyveleri nasıl reçel yapıyorsak aynı yöntemi uygularak hazırladım. Yani akşamdan şekere yatırdım.. Önce tabiki salkımları güzelce yıkadıktan sonra üzümler tane olarak hazırlanacak..2 kg kadar karaüzüme ben 3 su bardağı şeker kullandım (biz çok şekerli sevmiyoruz) Siz 500 gr kullanabilirsiniz..

Sabaha karaüzümleri kontrol ederek sizin için görüntüledim ve su salmış olduğunu gördüm.. Ben pişerken 1 çay bardağı su ilave ettim ama siz hiç ilave etmeyin çünki ben pişman oldum biraz sulu oldu..Ve kaynatın..

Blendırdan geçirdim çünkü çekirdeklerinden ayrılması gerekiyordu..

Daha sonra süzgecin altına bir tencere koydum reçeli içine döktüm. Kaşıkla karıştırdım sadece katısı kaldı.. Ellerimle süzgeçten bastırarak sadece kabuk ve çekirdekleri kalacak şekilde ovaladım..

2 kg karaüzümden kalan posa resimde ki kadar az aslında biraz daha ovalasam olurdu ama yoruldum..Süzelen tenceredeki reçele 1 limon suyu sıktım bir taşım daha kaynattım hemen sizin için kaseye bir parça aldım.. İnşaallah yarın kavanozlara paylaştırıcam.


Malzemeler
2 kg karaüzüm
3 su bardağı toz şeker (siz 500 gr kullanabilirsiniz)
1 çay bardağı su
1 adet limon

Yapılışını resimlerde anlattım şimdiden afiyet şifa olsun..

1 yorum:

  1. marmelat olmuş bu ablacığım rengine de bayıldım bloğunun rengine de çok yakışmış uzun zaman oldu sanki bu aralar yoktum ama inşallah burdayım ve seni takipteyim :)

    YanıtlaSil

Blog Archive♥

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Tarif Dunyam Template by Ipietoon Cute Blog Design