Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

27 Ekim 2012

Hurmalı Rulo Kurabiye

Evimde hurmam çok olduğu için bu günlerde hurmalı tariflerde ısrarlı olucam. Kurabiye ile başladım..


Bir  su bardağı  hurmayı çekirdeklerini çıkardıktan sonra doğradım 3 yemek kaşığı su ve 3 yemek kaşığı toz şeker ile pişirdim. Ocaktan aldıktan sonra 3 yemek kaşığı fındık kırıntılarını ilave ettim..

Açmış olduğum kurabiye hamurunun üzerine yaydım. Ben kalın bir tabaka sürdüm ama siz ince sürün bence daha güzel olur. Pişince taşma yapıyor.

Rulo olarak kesip fırına sürdüm 40 dakika kadar orta ısıda pişirdim.

Malzemeler
1 yumurta
2 yemek kaşığı yoğurt
1,5 su bardağı pudra şekeri
1 paket margarin
1 paket kabartma tozu
Aldığı kadar un (3,5-4 su bardağı)

İç Malzemezi
1 su bardağı hurma
3 yemek kaşığı su
3 yemek kaşığı şeker
3 yemek kaşığı fındık

Üzeri İçin
Pudra şekeri

Yapılışı
* Önce hurmaları temizledikten sonra sudan geçirin bu onun yumuşamasını sağlar.
* 3 yemek kaşığı su ve 3 yemek kaşığı toz şeker ile pişirdin.
* Ocaktan aldıktan sonra 3 yemek kaşığı fındık kırıntılarını ilave edin bir kenera soğumaya bırakın. Kurabiye hamurunu hazırlayın.
* Önce sıvıları yoğurun sonra pudra şekeri, unu ve kabartma tozunu ekleyerek kurabiye hamuru elde edin.
* Hamuru açın (1-1,5 cm kalınlığında) üzerine hurmalı içi yayarak sürün, rulo yapıp istediğiniz kalınlıkta kesebilirsiniz. Ben büyük kurabiyeler yaptım siz daha küçük ebatlarda da yapabilirsiniz..
* Afiyet Şifa olsun.

4 yorum:

  1. Hayırlı akşamlar, ellerinize sağlık. Çok leziz ve iştah açıcı görünüyor.

    Saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler hayırlı bayramlar..

      Sil
  2. HAYIRLI AKŞAMLAR
    ZİYARETİNİZE GELDİM
    ELLERİNİZE SAĞLIK ÇOK LEZZETLİ GÖZÜKÜYOR

    YanıtlaSil
  3. Hoşgeldiniz hayırlı bayramlar her zaman beklerim.

    YanıtlaSil

Blog Archive♥

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Tarif Dunyam Template by Ipietoon Cute Blog Design