Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

22 Ekim 2012

Kabak Dolması,

Çocuklarım yatılıdan  bayram tatiline geldiler ve bana da mutfakta marifetlerimi sergilemek düşüyor.. Bu gün onlara kabak dolması yaptım..

Malzemeler:(6-8 Kişilik)
5 adet kabak
1 su bardağı pirinç
1 iri soğan
2 küçük havuç (rendelenmiş)
2 adet orta boy domates
2 tatlı kaşığı salça
½ çay bardağı sıvıyağ
Tuz, Karabiber, nane,
sıcak su

Yapılışı:
* Kabaklar dış yüzü kabak oyacağı ile çizgiler halinde soyulur yıkanır ve 2'ye bölünür oyulur.
* Pirinç bol suda yıkanır.
* Domatesi rendeleyelim. Kabuklarını ayırın
* Havucu reneleyelim, pirinç,  nane, rendelenmiş domates,1 tatlı kaşığı salça, sıvıyağ,tuz, karabiber genişçe bir kaba koyulur ve yoğurulur.
* Kabaklar doldurulup tencereye dizilir.
* 1 su bardağı sıcak su ile 1 tatlı kaşığı salça inceltilir.Ve tencereye kabakların üzerinden yavaşça boşaltılır.Yüzünü örtecek kadar sıcak su daha ilave edilir.
* Dolma orta hararetli ateş de 25-30dk pişirilir.
 * Afiyet Şifa olsun herkese :)

4 yorum:

  1. ELLERİNE SAĞLIK ARKADAŞIM,ANA SAYFAMDA MUTFAK İNCİSİ VARDI,GÜNCELLEDİĞİN GİBİ BU BLOGDA YAYIN YAPTIĞINI HATIRLADIM ARTIK BURAYI ANA SAYFAMA ALIYORUM.UZUN ZAMANDIR ZİYARETİNE GELEMEDİM BU NEDENLE BİRDE BLOGA FAZLA ZAMAN AYIRAMADIM,ÇOK GÜZEL PAYLAŞIMLARDA BULUNMUŞSUN.SELAM VE SEVGİLER:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim ziyaretin için ben de unutuldum diye üzülüyordum. Herzaman anasayfamdasın zaten sağol varol.

      Sil
  2. Hayırlı akşamlar, ellerinize, emeğinize sağlık.Çok leziz ve iştah açıcı görünüyor. Benimde kızım yarın Mevlam izin verirse İzmit'ten geliyor.

    SAYGILAR.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fuat Bey teşekkür ederim ziyaretiniz için Allah kızınızı kazadan beladan korusun sevdiklerine bağışlasın..

      Sil

Blog Archive♥

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Tarif Dunyam Template by Ipietoon Cute Blog Design