Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

29 Ekim 2012

Kadayıf Tatlısı,

 
Kadayıfı çok severim uzun zamandır yapmak ve sizinle paylamak istiyordum nihayet nasib oldu..

Yarım kg kadayıf ile fındıklısını yaptım çok pratik bir tatlı bence..
  

Bayramın son günü nasib oldu. Çocuklarımı da bu sabah yatılı okullarına yolcu ettim Allah kazasız belasız varmalarını nasib etsin. İnşaallah onlarla iki cihanda da gurur duyarım..
Ben malzemeleri veriyorum.
Malzemeler
500gr kadayıf
Yarım paket margarin(siz tereyağı ile yapın kesinlikle tavsiye ederim)
2 su bardağı fındık (çekilmiş)

Şerbeti için
3,5 su bardağı su
3,5 su bardağı şeker
5-6 damla limon

Üzeri için
Şamfıstığı en uygunu ama ben ince fındık kullandım..

Yapılışı
* Önce kadayıfı genişce bir zeminin üzerinde ellerinizle didikleyin. Küçük parçalar haline getirin margarini eritip üzerine azar azar gezdirerek elinizle ovalayarak tüm kadayıfa yedirin.
* Margarinden 5-6 kaşık kadarını ayırın.
* Tepsiye kadayıfın yarısını yayarak yerleştirin bastırın fındıkları eşit bir şekilde yayın kalan kadayıfı da üzerine yayın ve bastırın..
* Ayırdığınız margarini de eşit bir şekilde üzerinde gezdirin ve daha önceden ısıtılmış fırına verin kızarınca
  fırının diğer tepsisini de kadayıfın üzerine kapatıp ters çevirin. Üstü kızarmış ve düz bir şekilde olacak göreceksiniz..
* Ben şerbeti de kadayıfı da soğuğa yakın bir sıcaklıkta iken kullanıyorum. Aslında daha önce yaptığım daha güzel oldu ikisi de soğuk iken kullandım çıtır çıtır olmuştu ama çocuklar acele edince bekleyemedim :)
* Afiyet Şifa Olsun.

6 yorum:

  1. elleriniz dert görmesin kısmet ile dolsun
    çok güzel gözüküyor
    hayırlı günler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim ne güzel dualar bunlar Allah dualarımızı kabul etsin hayırlı günler dilerim.

      Sil
  2. Ellerine sağlık ablacığım,

    Cumhuriyet Bayramımız kutlu olsun,
    sevgilerimle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim seninde cumhuriyet bayramın kutlu olsun. Allah vatanımızı bölünmekten ve terör belasından kurtarsın inşaallah..

      Sil
  3. Evinizde kadayıf tatlısı gibi tatlı olsun..Ellerinize,emeğinize sağlık...

    YanıtlaSil
  4. Teşekkürler sizinki de :)
    Her zaman beklerim..

    YanıtlaSil

Blog Archive♥

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Tarif Dunyam Template by Ipietoon Cute Blog Design