Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

21 Ekim 2012

Köfteli Musakka Yemeği


Mutfakta yemek yapmaktan büyük keyif alıyorum sadece kabak ve patlıcanı hafif kızartıp dometes ve köfteyle tencerede biraraya getirdim o kadar. Ama ailem çok beğendiler umarım sizler de beğenirsiniz.. 

Patlıcanı teflon tavada hafif kızartıyorsunuz..(Kağıt peçete veya havluda bekleterek mutlaka yağını çektirin)

Aynı patlıcanda ki gibi kabağı da hafif altı-üstü kızarana kadar pişiriyoruz.

Son hali bu yendi ve bitti bile :)

Malzemeler
(Köftenin Malzemesi)
300 gr kıyma
1 adet küçük soğan
2 yemek kaşığı ekmek kırıntısı
1 yumurta
karabiber, pul biber ve tuz (siz dilediğiniz baharatı ekleyebilirsiniz)

1 adet patlıcan
1 adet kabak
3-4 adet domates kabukları soyulmuş
1 tatlı kaşığı domates salçası
1 su bardağı su
tuz

Yapılışı
* Önce patlıcanları tuzlu suda 20 dk bekletiyoruz acı suyu çıksın..
* Köftelik malzemeler ile büyük yuvarlak köfteler hazırlıyoruz..
* Teflon tavada az yağda patlıcanı ve kabağı kızartıyoruz.
* Patlıcanları kağıt peçete veya kağıt havluda yağını çekmesini sağlıyoruz.
* Tencereye resimde görüldüğ gibi patlıcan, kabak, köfte ve domatesleri diziyoruz.
* Bir tatlı kaşığı salçayı bir su baradağı suda tuz ile beraber karıştırıyoruz..Yemeğin üzerine döküyoruz..
* 15-20 dakika pişiriyoruz.Afiyet olsun.

Ben bu tarifimi  http://www.yemekgurmesi.com'da ki Demir Döküm Tencere Ödüllü Yemek Yarışmasına Gönderiyorum..
HERKESİ BU YARIŞMAYA KATILMAYA DAVET EDİYORUM..

2 yorum:

  1. oh afiyet olsun akşama ne yapsam diye düşünüyodum iyi fikir oldu,teşekkürler canım:)

    YanıtlaSil
  2. Hayırlı akşamlar, ellerinize, emeğinize sağlık. Çok leziz ve iştah açıcı görünüyor.

    Saygılar.

    YanıtlaSil

Blog Archive♥

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Tarif Dunyam Template by Ipietoon Cute Blog Design