Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

1 Ekim 2012

Tahin Dolgulu Kurabiye


Herkese merhaba aslında ismini koyamadım çünki içinde hindistan cevizli tahinli fındıklı dolgu var. Uygun ismi bulamadım için kısaca tahin dolgulu kurabiye dedim sorunu hallettim.
Bana göre kolay bir tarif umarım yapmak isteyenlere de zor gelmez.

 Herşeyden önce bir kasede yumurtanın beyazını hindistan cevizini ve tahini güzelce karıştırdım alttaki rsimde de tahin eklerken görülüyor..

2 yemek kaşığı toz şeker ilave ettim daha lezzetli oldu.. İyice karıştırdım..


Çok yumuşak bir hamur yaptım elimde peynrli poğaça yapar gibi açıp ortasına içini koydum ayrıca birde fındık ilave ettim. Pamaklarımda resimler vardı anasınıfı öğrencilerime dört parmak kardeş çizmiştim gıdıklayan kardeşlerdi yıkama ile çıkaramadım ondan dolayı size tabakta kurabiyenin açık halini çektim :)


Kurabiyelerin üstüne de hindistan cevizi serptim öyle pişirdim.


Malzemeler
1 yumurta (sarısı hamuruna beyazı iç dolgusu  için kullanılacak)
1 paket oda sıcaklığında margarin
1 su bardağı pudra şekeri
1 pk kabartma tozu
1 yemek kaşığı yoğurt katısı
yarım çaybardağı sıvı yağ
2,5 su bardağı un (az gelebilir siz ilave yapabilirsiniz)

Dolgu Malzemesi
1 yumurta beyazı
5-6 yemek kaşığı hindistan cevizi
3 yemek kaşığı tahin
2 yemek kaşığı toz şeker
fındık

Yapılışı

* Önce iç dolgusunu hazırlayın. Tüm dolgu malzemelerini bir kâsede karıştırın.
*Yumurtayı, margarini, pudra şekerini, yoğurdu, unu ve kabartma tozunu karıştıralım gerekirse sıvıyağı yavaş yavaş hamura katarak yoğurma işlemini bitirelim..
* Ceviz büyüklüğünde parçalar kopartıp resimlerde görüldüğü gibi kurabiemizi hazırlayıp fırına orta ısıda pişirelim.
* Şimdiden afiyet şifa olsun..

Bugün sağlık ocağına gittim çünkü grip oldum evde iş yaparken telaş ve terli çamaşır asıp topladım rüzgarı yedim. Çok çabuk akciğer enfeksiyonu başlıyor o yüzden acele ettim. Ama doktorun verdiği ilacın yan etkisi karında şiddetli ağrı yapıyor bu seferde ağrı kesici içtim bakalım ne kadar daha dayanırım. Hepinize sevgilerimi sunuyorum..Allah'a emanet olun..

1 yorum:

  1. ELİNE SAĞLIK EMİNE ABLACIĞIM GÜZEL GELİYOR KULAĞA DENEMELİ HEMENCECİK :)

    YanıtlaSil

Blog Archive♥

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Tarif Dunyam Template by Ipietoon Cute Blog Design