Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

5 Kasım 2012

Bugün Başıma Gelenler..


Sevgili kardeşlerim bu gün başıma gelenleri nasıl anlatacağımı bilemiyorum ama büyük bir imtihandan geçtim diyebilirim. Umreye gitmeden önce sizlerle paylaştığımı bir yazım vardı. Okuyan arkadaşlarım hatırlarlar. Bana eski bir talebem kur'an kursu yapmam için bir daire verdi demiştim. Ben de aldım kabul ettim. Şartları vardı kira istemem ama faturaları sen ödersin,..birkaç şart daha..

Ben de kabul ettim talebelerimi topladım temizledik eksiklerimi arkadaşlarım talebelerim tamamladı. Neyse sonradan bana abonelik ücretlerini de sen ödeyeceksin diye bir yaptırım uyguladılar..Yeni açılan bir kursa talebe toplayana kadar en az altı ay geçmesi lazım..yazlık dönemdi çocuk doldu ve büyük aşk ve gayretle arkadaşımla biz başladık ama ben hergün hastalandım ağustos ayında akciğer enfeksiyonu, böbrek derken haftanın iki-üç günü sürekli aciledeyim ve serum takıyorlar..Nedeni yeni bina rutubet herhalde sözü uzatmıyayım.. 

Diğer hoca arkadaşım o da hastalanmaya başlayınca bıraktı ve gitti ben de yalnız kaldım hastalıktı kurstu derken bir ay dayanabildim ramazan ayına girince şimdi görev yaptığım anaokuluna geldim mukabele derken kaldım çocuklara kur'an, ahlak ve sünnete göre beden temizliğini öğretiyorum.
Kur'an kursumun mal sahibi de köye gitti. Ben abonelik ücretinin ilk taksidini yatırdım. Kursu kapadığım içinde kalanı ödemedim. Kadın köyden yeni geldi. Ve eve telefon açıyor "evinize su faturalarını ödemediğiniz için haciz gelecek ödeyin." oğluma söylediği bu. Ben şok oldum telefon ettim. "Ben bir ay kursu çalıştırdım ve borcumu ödedim. Kapattım siz yoktunuz edepsizlik olmasın diye eşyaları boşaltmadım." Neyse pazartesi gelde aboneliği kapatalım dedi.

Bugün sokakta kursun sahibi olan amca bey beni bir azarlamaları vardı. Sokakta herkes duydu. Çok üzüldüm. "Sen nasıl faturaları ödemezsin" diyerek bağırıyor. Ben de sakin bir sesle "ben çalıştırdığım ayı ödedim" diyorum. Cübbe takke elinde baston yazıklar olsun. Gözümde bir dilenciden farkı yoktu.
Neyse arabaya bindik elektirik idaresi, sular idaresi ve abonelik ücretini yatıracak yine kendisine geri iade edilecek. Sizce bu imtihan değil de ne!
Ve arabada gidiş ve gelişlerde sürekli dırdır "ben biliyordum zaten...."akla hayale gelmeyen küçümseyici sözler..
Ben sadece "Gecikmeden dolayı cezayı ben öderim madur durumda kalmayın" diyebildim. Onların 19-20 küsur daireleri var benim bir tane bile yok.. Ben madurum diye feryad ediyor..
Neden kızıyor kendi ödemesi gereken bir borç da diyemiyorum çünkü para yine geri iade ediliyor.. Ama öğrendiğimize göre artık devlet deprem sigortası yapmayana abonelik vermiyor. Şimdi kurs olan daireyi kiraya verebilmek için deprem sigortası yaptırması gerekiyor. Oh! dedim içimden Oh! olsun..
Ben biraz da o kursu açmama aracı olanlar bana başta bu insanların nasıl cins olduklarını anlatabilirlerdi. Ama orada talebeler yetiştirdik arkadaşımla. Bir ay içinde otuz küsür tatilci talebelere tecvidi çok özenerek öğrettik değdi de doğrusu..

Ben "Cahil ile girdiğim tartışmanın hiç birini kazanamadım" diyen İmam-ı Azam Ebu Hanife'ye bir kez daha hak verdim. En büyük tehlike cahilliktir bunu hiç unutmayalım. (Kursu bir hafta içinde boşaltıyorum. Nerde hayır nerde şer var insan bilemiyor..)

Şükürler olsun Rabb'ime bugün gönlüme genişlik verdiği için..
Şunuda yazmadan geçemiymecem. Ben çarşaf giyen bir insanım ve cübbe takke diyerek kimseyi yargılamıyorum sadece "Ya olduğun gibi görün ya da göründüğün gibi ol" Mevlana hazretlerinin süzünü hatırlatmak istedim.
Aslında dinimizde zengin birinin fakir gibi giyinmesi caiz görülmemiş çünkü fakir kimden yardım isteyeceğini bilsin diye...Dış görünüm önemli..İnsanın karakterini ve mali durumunu yansıtması gerekir diye düşünüyorum..Rabb'imin bir ikramları çok, hayra kullanabilmek önemli..
Allah'a emanet olun.. 
           

5 yorum:

  1. ''Cübbe takke elinde baston yazıklar olsun.'' maalesef artık cübbenin örtünün hakkını verenlerin azaldığı ahir zamanda yaşıyoruz, başınıza gelenelr ağır bir imtihan, keşke içinizde dökseydiniz, birilerine (!) malzeme olmasaydı..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben çarşaf giyen bir insanım severek girdim hiçkimsenin de etkisinde kalmadan..Ama kur'an kursları var desinler için yapılan bir amel onların ki daha sonra anladım onları tanıdıkça ama bu paylaşımın malzeme konusu yapılmasını istemem. Çünkü çevremde cübbe takke elinde baston çok temiz insanlar var. Dava islamı yaşama davası sahteliğe riya ve gösterişe bizim dinimiz müsaade etmiyor..Saygılar
      Allah'a emanet olun.

      Sil
  2. Allah Kolaylık versin sana Emine ablacığım. Ben sadece her hayırda bir şer, her şerde bir hayır vardır diyebiliyorum.
    bir de birşey eklemek istiyorum emine abla eğer biliyorsan bana twitter, google + , mail gibi şeyler ekleyebilir misin. Ben nasıl yapılacağını bilemedim de cevap verirsen iyi olur.

    YanıtlaSil
  3. Emine'cim sabırlı ol,herkes ektiğini biçer,sıkma canını.Ne bileceksin ki böyle olacak kursun eşyalarını çıkarmış olsaydın keşke başın ağrımazdı.Olsun hak yolunda mücadelede attığın her adım sevaba gider inşallah.Bir ara izleyemedim ana sayfama alamadım ondan ara açıldı kusura bakma.Artık sık görüşürüz. Allah'a emanet ol..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah izin vermezse yaprak düşmezmiş demek ki..
      Allah razı olsun inşaallah görüşürüz..

      Sil

Blog Archive♥

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Tarif Dunyam Template by Ipietoon Cute Blog Design