Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

11 Kasım 2012

Fındıklı Pasta,

 Hafta sonu evde pasta yapmaya çalışırım çünkü çocuklarım eve geliyorlar. Ve onların damak tadına göre yemekleri hazırlarım. 
Fındıklı pasta yaptım. Pasta kekinin ortasına krem şantiden bir tabaka sürdüm ve kekin üst kabuk kısmını rondodan geçirdim krem şantinin üzerine serptim elimle düzleştirerek kremşantiyle özleştirdim. Daha sonra diğer kek parçasının üzerine yerleştirip krem şanti ile her tarafını kapladım.

Kakaolu keki ortadan ikiye ayırdım. İnce bir tabaka olması gerekir. Ve çok az sütle ıslattım meyvesuyu ile de ıslatılabilir.

Malzemeler
3 yumurta
1 su bardağı tozşeker
1 neskafe fincanı sıvıyağ
1 neskafe fincanı yoğurt katısı
1 su bardağı ince çekilmiş fındık
1 tatlı kaşığı kakao
1 pk kabartma tozu
2 su bardağı un

Üzeri için
1 pk krem şanti
1 su bardağı ince çekilmiş fındık.

Yapılışı
* Yumurtaları ve şekeri köpürtene kadar çırpalım (yaklaşık 4-5 dakika)
* Sıvıyağı ekleyip çırpmaya devam edelim.
* Yoğurtu ekleyelim çırpalım.
*fındığı, unuda katalım çırpalım kabartma tozunu da ilave edip çırpmaya devam edelim.
* Daha önceden yağladığımız kelepçeli kalıba hamurun 3/4 döekelim. Kalan hamura kakaoyu ekleyelim karıştırıp kek kalıbında ki hamurun üzerinde gezdirerek dökelim.
* Fırında 40-45 dakika kadar pişirelim.
* Krem şantiyi hazırlayıp buzdolabında soğumaya bırakalım.
*Soğuyan kekin üst sertleşen kabuk kısmını ince bir şekilde kesip alalım. Rondodan geçirelim.
* Keki ortadan ikiye keselim ve ayıralım. Alttaki keke krem şantiden bir tabaka sürelim.
* Rondodan geçirdiğimiz kek tozunu krem şantinin üzerine serpelim elinizle düzleştirerek kremşantiyle özleştirelim. Diğer kek parçasını da üzerine kapatalım.
* Kalan krem şantiyi kekin her tarafına sürelim. Fındık içi ve kek tozu ile süsleyelim..  
* Buzdolabında iki saat bekletelim.
* Afiyet Şifa olsun..

Bu tarifimi http://gelibolu17-midedenkalbe.blogspot.com/
PDÇ Etkinliği'ne gönderiyorum Gülcan arkadaşıma kolaylıklar diliyorum..

10 yorum:

  1. Emine'cim,ellerine sağlık.Kek yapımında uzman sayıyorum seni.Maşallah her türlüsünü yaptın.Afiyet olsun çocuklarına .Bu arada bloguna her girişimde headerında değişiklik görüyorum.Her biri birbirinden güzel headerlar. Güle güle kullan. Allah'a emanet ol.Sevgilerimle:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Estağfirullah sizlerin yayınlarınızın yanında benimkiler sönük kalır. Sizleri çok seviyorum. Headerlarımı beğendiğine sevindim teşekkür ederim. Her zaman beklerim.

      Sil
  2. Ellerine sağlık abla,çok teşekkürler..güzel pastan burda http://gelibolu17-midedenkalbe.blogspot.com/2012/11/fndkl-pasta.html yayında,,,gene beklerim,selamlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Bereketli etkinlikler dilerim. Her zaman beklerim..

      Sil
  3. Günaydilar canim ellerine emklerine saglik .Huzur dolu bir hafta diliyorum sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim sizede huzur dolu bir hafta dilerim..

      Sil
  4. Merhabalar,

    Elinize, emeğinize sağlıklar dilerim. Çok nefis görünüyor. Ama ne yazık ki, yaşımız gereği artık börek ve pastadan uzak duruyoruz. Ama minnacık tadımlık alabiliriz tabi.

    Selam ve dualarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldiniz Recep Bey aramıza döndüğünüze çok sevindim. Her zaman beklerim..

      Sil
  5. canım ablam seni unuttum sanma, bu haftayı nasıl yoğun geçirdim bir bilsen kısmetse yarın akşam görüşelim inşallah. pastaya gelince kim hayır diyebilirki hele de fındıklı olunca eline emeğine sağlık çok öpüyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sabırsızlıkla bekliyorum inşaallah.. Ben de seni çok öpüyorum..

      Sil

Blog Archive♥

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Tarif Dunyam Template by Ipietoon Cute Blog Design