Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

13 Kasım 2012

Kızartmalık Hamur(Teflon Tavada Yağlı ve Yağsız)



Herkese selam ve mutluluklar diliyorum. Yeni fotoğraf makinamla çektiğim resimler biraz acemice ve acelece oldu..(Resimdekiler yağsız kızarttıklarım kabarmadı yağlı kızartılanlar kabarıyor.)
Kahvaltılık ya da aparatif olarak beş çayına yapılabilecek kolay bir tarif..

Ben sadece bir tava yağda gerisini yağsız olarak kızarttım kıtır oldu. Tercihe bağlı bence yağsız daha sağlıklı ama tad olarak yağda kızartma daha lezzetli..
Makinayı tam ayarlamadan pozları çekmişim çok büyük 4320x3240 ebatlarında bende şaşırdım. İnşaalah ayarlama yaparak diğer pozları daha güzel çekmeyi planlıyorum.
Birde daha önceden sonucunu düşünmeden vakit ayıramıyorum diye iki blogumu birleştirmiştim ama şimdi o kadar pişman oldumki içeriği yemek olan bir blogtaki dini içeriğe kim güvenebilir o nedenle dini içeriği ziyaret edenler azaldı. Yemek üzerine ziyaretçiler arttı. Diğer blogumu yayın yapmadan hala güzel çalışıyor. Yani sözü uzatmıyayım. Dini içerikleri yine peygamberiminizinden.blogspot.com'dan  bu blogumdan ise sadece yemek üzerine  yayın yapmayı düşünüyorum. Tabii günlüğümü de bu bloguma yazmaya devam edicem inşaallah.
Ben tarifimi vereyim.

Malzemeler
1su bardağı, sıvıyağı
1 su bardağı, ılık, su
1 su bardağı, ılık süt
2 yemek kaşığı şeker
1 tatlı kaşığı, tuz
Bir paket yaş maya
Alabildiği kadar un

Yapılışı

* Karıştırma kabına, önce yaş mayayı alalım üzerine, ılık su ve ılık sütü dökelim, elimizle mayayı eritelim.
* Mayayı 5 dakika, mayalanmaya bırakalım, süre sonunda, şekeri, tuzu, sıvıyağı ilave edelim elimizle güzelce karıştıralım.
* Son olarak unu azar azar ilave edelim ve yoğuralım. Ele yapışmayacak bir kıvamda hamur elde edelim on dakika mayalanmaya bırakalım.
* Ben hamuru ikiye bölerek kullandım incecik yarım cantim merdane veya oklava ile üzerine bastırarak hamuru inceltebilirsiniz. Resimde görüldüğü gibi..
* Tırtıklı bir ruletle kesebilirsiniz görsellik kazanması için.
* Teflon tavada yağlı veya yağsız kızartabilirsiniz. Kahvaltı veya beş çayına da iyi gider diye düşünüyorum..
* Üzerine krem peynir ve zeytin ezmesi de sürebilirsiniz harika oluyor. 
* Afiyet ve şifa olsun..

Afiyette ve sağlıkla kalın canlarım :)

4 yorum:

  1. İnnan ki aklımdan sen geçiyordun, bir baktım paylaşım yapmışsın, ellerine sağlık canım ,
    umarım iyisindir,kocaman öptüm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim tam bilgisayarı kapatıyordum yorumunu gördüm Allah Razı Olsun iyiyim canım. Rabbim tüm güzelliklerinden sana ihsan eylesin inşaallah. Ben de seniii çook öpüyorum. :)

      Sil
  2. Ellerine sağlık Emine'cim.Fotoğraf makinen hayırlı olsun.Markasını yazarmısın. Selam ve sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Modelini tam yazayım.
      Samsung ES90 5xOptical zoom 14.2 Megapixels HD Movie Recording SMART Auto

      İnşaallah güzel resim çekmeyi başarırım..

      Sil

Blog Archive♥

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Tarif Dunyam Template by Ipietoon Cute Blog Design