Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

24 Aralık 2012

Hurmalı Tart

Herkeze merhabalar bir önceki postumda ki fotoğraflara bırakılan yorumlar için teşekkür ederim. Özgün ve kaliteli fotoğrafları toplamayı çok seviyorum bilgisayarımın hafızasındaki klasörler o kadar doluki, zaman zaman yayınlıyorum anlıycanız bardak doldumu taşıyor dayanamıyorum paylaşma ihtiyacı duyuyorum.. Görsellik benim için çok önemli bloglarımın şablonlarını devamlı değiştimemin sebebide o..
Hatta televizyon seyrederken bile sanatsal olarak görüntüleri eleştirerek senaryoyu eleştirerek seyrederim ve bunu çok severim.. Bu akşamki yayınımıda Trt1yabancı Sinema "Tetikçi" Orijinal Adı:Shooter Mark Wahlberg, Danny Glover'in oynadıkları,   Antoine Fqua'nın yönettiği bir film seyrettim ve bırakamadım çok güzel bir film ben aslında tetikçi filmlerini hiç sevmem ama seyirciyi filmin başından yakalıyor ve sonuna kadar bırakmıyor yalnız uzuuun uzunn çıkan reklamlar insana pes dedirtiyor...
Her neyse hafta sonu mutfağımda pişenleri paylaşmak istiyorum. Ben umrede aldığım hurmalar bozulmasın diye bu sefer bir tart yaptım. Umarım böyle bir tarif arayaların ihtiyacını karşılar..
Hemen tarifi veriyorum..


Malzemeler
1 yumurta
2 yemek kaşığı yoğurt
1 çay bardağı şeker
1 pk kabartma tozu
125 gr margarin veya tereyağı
Aldığı kadar un yaklaşık 3-3,5 su bardağı
üzeri için
1 su bardağı hurma
1 orta boy havuç rendesi
1 çay bardağı şeker
1 çay bardağı fındık iri çekilmiş olmalı
1/2 çaybardağı su (eğer hurmalar çok kuru ise)


Yapılışı
* Önce hurmaları temizleyelim havucu rendeleyelim bir kabın içinde şekeri ve suyuda ilave edip iyice pişirelim.(Suyu çekecek ve ve tüm malzeme birbirine kaynamış olması gerekir)
* Hamuru tüm malzemeleri karıştırıp yoğuralım. Hamuru tart kalıbına güzelce yerleştirelim ama 1/3 nü ayıralım üzerine kafes veya şekilli kurabiye kalıplarını kullanarak güzel figürler yapabilirsiniz..
* Soğuyan harcı hamurun üzerine yayalım üzerine ayırdığımız hamur ile yapmış olduğumuz kafes ve kalpleri yerleştirelim. Önceden ısıtılmış fırında üzeri pembeleşene kadar pişirelim..
*Soğuyunca servis yapalım Afiyet Şifa Olsun..

 



4 yorum:

  1. enfes gözüküyor canım ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  2. Nefis nefis görünüyor valla
    Ellerine sağlık
    Sevgiler

    YanıtlaSil

Blog Archive♥

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Tarif Dunyam Template by Ipietoon Cute Blog Design