Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

2 Aralık 2012

Meyve Ezmeli Kek






 Hatırlarım rahmetli kayınvalidem meyve ezmesini sulandırır meyve suyu gibi içerlerdi. Şimdi sağlıklı şeylere itibar edilmiyor. Bende kek, kurabiye pastalarda değerlendiriyorum. Onlardan beğeni alırsam yayınlıyorum... Bu tarifimde öyle birşey. Umarım beğenirsiniz..

Malzemeler
3 yumurta
1/2 su bardağı meyve ezmesi
1 su badağı süt
1 su bardağı sıvıyağ
3-3,5 su bardağı un  (kek kıvamı)
1 paket kabartma tozu
1 paket krem şanti
üzeri için pudra şekeri

Yapılışı
* önce sütün içine meyve ezmesini koyalım ve çatalla ezerek karıştıralım. Blendirden geçirelim süt kahveringine dönecek.
* yumurtayı ekleyip çırpalım. Şekeri ve sıvıyağıda ekleyerek iyice blendir ile çırpalım.
* Unu ve kabartma tozunu ilave edip iyice çırptıktan sonra. Kelepçeli kalıbı yağlayalım ve kek hamurunu dökelim..
* Daha önceden ısıtılmış fırında pişirelim.. 
* Soğuyan kekin kabuk kısmını keselim çıkaralım, rondodan geçirelim (az kısmını keke biz çocuklarla beraber çoğunu atıştırdık). Krem şantiyi üzerindeki tarife göre hazırlayıp keki ortasına pasta kreması gibi sürücez ben tamamını kullandım kek kırıntılarınıda üzerine döküp elimle bastırarak şanti ile kek kırıntıları iyice özleştirdim..
* İkinci katı koydum en üstüne pudra şekeri döktüm spatula ile iyice düzleştirdim. Tam çocuklara ve gençlere göre enerji kaynağı :)
*Herkese afiyet şifa olsun..    


2 yorum:

  1. Ellerine sağlık,seni kek uzmanı ilan etmiştim sözümdeyim:)Yapmadığın kek türü kalmadı,maşallah.Selam ve sevgiler:)Not:Duramamış yine şablonu değişmişsin,emin ol buda çok güzel hayırlı olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim çocuklar yatılıdan hafta sonu gelince kek ve pasta karışımı bişeyler uyduruyorum onlar mutlu ben mutlu :)

      Sil

Blog Archive♥

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Tarif Dunyam Template by Ipietoon Cute Blog Design