Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

4 Ocak 2013

Güven Bana Yarışması veya diğer yarışmalar


Herkese merhabalar beni çok rahatsız eden bir yarışma var ondan bahsetmek istiyorum ve çok tartışmalara gebe..
Reytinglerden memnunlar mı acaba?
Cihan adındaki yarışmacının "Allah çarpsın, kur'an çarpsın" diyerek güven vermesini hayretle seyrettim. İnanamadım ne olursa olsun Allah ve Kur'an ile ikna veya kandırma yapılamaz.
"Yarışmanın format gereği" kandırdığını da söylemesi de tartışılır..
Diğer taraftan Cihan denen yarışmacının annesinim "İşte benim çocuklarımın farkı, onunla gurur duyuyorum" demesi daha da hayretimi arttırdı ve utandım onlar adına para için rezil oldular.
Programı seyreden tüm çevreleri artık onlara güvenebilecek mi? Ben şahsen yalan yere güven vermek için en kutsalını alet edene güvenmem.  Tabii kutsalı ve bir inancı varsa..
Bu program daha seyredilmez..
Allah-ü Teala kerim  sıfatı vardır. Rabb'im şöyle buyruyor "Eğer benim Kerim sıfatım olmazsa sizler birbirinizin yüzlerine bakamazsınız. Ben keremimle örtüyorum. Kadın kocasının yüzüne, koca karısının yüzüne, anne-baba evladının evlatta anne-babanın yüzüne bakamaz ." Yani Allah bizlerin eksiklerini keremiyle tamamlar o cömerttir. Bizim kötü yönlrimizi güzelliklerle örter. Bir düşünelim içimiz ve dışımız bir değil daima kötü yönlerimizi güzelleştirmeye çalışıyoruz..
Ama bu tarz yarışmalar çoğaldı. "Ben bilmem eşim bilir" gibi yarışmacı eşini arabanın içinde başka bir erkeğin kucağına oturtabiliyor ve diğerleride erkek kadın arabanın içinde sıkış-tepiş derler ya öyle..
Şu an aklımda olmayan çok yarışmalar var ve yarışmacılar acınacak hale geliyorlar Allah hidayet versin demekten başka çare kalmıyor.. Bu yarışmaları tasarlayan hazırlayanların veballeri çok büyük insanların şerefleriyle oynanıyor..
Bu bizim halıkımıza yakışmayacak türden yarışmalar..
Bu yarışmaları da sevmiyorum seyretmiyorum..
Kim Milyoner Olmak İster Yarışmasını severek izliyorum.  Ailecek izlenebilecek bir program yapımcılarını tebrik ederim tabii benim bilmediğim bir yönüde olabilir..
Örnekleri çoğlatmak mümkün televizyonun toplumdaki etkileri diye bir belgesel seyretmiştim ve çok tehlikeli boyutları olduğunu gördüm.
Bizlerin uyanık olması gerekiyor DEĞERLERİMİZE SAHİP ÇIKALIM ve YOZLAŞMAYALIM.
Herşeyin iyisini alalım kötüsünü değil.
Kazandık zannederiz ama kaybettiğimizi anladığımızda çok ağır bedeller ödemiş olduğumuzu görürüz.. Ama artık çok geçtir dönülmez bir yola girmişizdir..
Allah bizleri Tevfiki İlahiyesinden versin yani  imtihanlar, hidayet ve herşin   O'ndan geldiğini anlama-görme kabiliyeti..
Rabb'im sen bizlerin nasıl olmamızı istiyorsan öyle olmamızı nasib eyle..Amiiin.

2 yorum:

  1. Canım o yarışmayı izlemedim izlememde bana hitab etmiyor..Ama haberlerde çokça tartışılıyordu bahsettiğin konu !
    Çokta haklısın yazdıklarında..

    YanıtlaSil
  2. Ben de kanalları dolaşırken tesadüfen rastladım. Bir daha da seyretmeyi zaten düşünmüyorum..

    YanıtlaSil

Blog Archive♥

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Tarif Dunyam Template by Ipietoon Cute Blog Design