Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

28 Ocak 2013

Kompostolu Kurabiye


 Herkese merhabalar size ilginç gelebilir ama gerçekten lezzetli ve kolay bir kurabiye tarifim var. Kayısı kompostosunun tanelerini alarak yaptım fındık, tarçın ve şeker katarak pişirdikten sonra kurabiyenin içine yerleştirip kapadım. Ben biraz büyük yapmışım sizler daha küçük yapabilirsiniz doyurucu bir kurabiye..
 Resimde gördüğünüz gibi bir ceviz tanesi kadar kayısılı iç koyup kapadım..
Şimdi kayısılı iç malzemem var kek ve tartda yapabilirim.Tarifimi veriyorum..

Malzemeler
2 yumurta
1 su bardağı pudra şekeri

1 pk margarin (erimiş)
1 pk kabartma tozu
1 çay bardağı sıvı yağ (en sona hamuru ayarlamak için katılacak)
2 yemek kaşığı mısır nişastası
1 tatlı kaşığı kakao üzereine serpmek için
 4,5 su bardağı un

İç malzeme
1 su bardağı kayısılı kompostonun taneleri
2 yemek kaşığı şeker
1-2 çay kaşığı tarcın
2 yemek kaşığı fındık içi

Yapılışı
* Önce kompostonun tanelerini süzgece alalım 10dk kadar süzülsün veya pişerken suyunu çektirebilirsinizde.
* Küçük bir tencereye kayısıları, şekeri, tarçını ve fındık içini alalım pişirelim dibini tutmadan suyunu çektirelim..
* Geniş bir kabın içine unu, nişastayı eleyelim, pudra şekeri, kabartma tozunuda ekleyelim karıştıralım.
* Yumurtaları kıralım çatalla karıştıralım ılık hale gelen margarin veya tereyağını üzerinde gezdirip yoğuralım yumuşak bir hamur elde edelim..

* Mandalina büyüklüğünde parçalar kopartalım tezgahta yuvarlayıp elimizle düzledikten sonra ceviz büyüklüğünde kayısılı içi koyalım elimizle kapatarak avucumuzda hafifçe yuvarlayarak tepsiye dizelim..
* Üzerlerine minik süslemeler yapabiliriz hamur fazla gelince ben artı şekilleri yaptım kurabiyelerin üzerine koydum.
* Ve kakaoyu çay süzgeci ile üzerlerine serpiştirdim..
*Fırında hafif kızarana kadar pişirin..
* Afiyet Şifa Olsun..




6 yorum:

  1. Ellerinize sağlık Emine hanım. o yorumu sildim evet. size mail olarak neler yaptığımı yazacağım.

    YanıtlaSil
  2. Yanıtlar
    1. Sayenizde blogumada eklemiş oldum teşekkür ederim :)

      Sil
  3. çok güzel bir tarif olmuş...
    ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  4. Emine Hanım güzel ve komposto ile farklı bir tarif olmuş. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil

Blog Archive♥

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Tarif Dunyam Template by Ipietoon Cute Blog Design