Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

9 Ocak 2013

Kuru Kayısılı Kurabiye, Fındıklı Kayısılı Kurabiye

Akşam çayına miss gibi bir kurabiye..
 Herkese merhabalar eşim kayısı kurusu getirdi ve benim sevdiğim gibi çok kuru olmayanından hemen nette araştırma yaptım ve http://www.portakalagaci.com/oburcuk/2003/12/kaysl_kurabiye.html buldum tabii kendime göre değiştirerek yaptım bence güzel oldu inşAllah tadına bakanlarında beğeneceklerini umarım..
          Ben hem yuvarlak hemde nal şeklinde yaptım ayrıca üzerine hindistan cevizi yerine fındık kullandım tarifi veriyorum.

Kayısıları mümkün olduğunca küçük doğrayın. Ben küçük küpler halinde doğradım.
Malzemeler
1 su bardağı kuru kayısı
1 su bardağı pudra şekeri
1 pk margarin
1 pk kabartma tozu
2 yumurta beyazların birisi kurabiyelerin üzerine sürülecek.


Yapılışı

* Önce margarini, yumurtaların bir tanesinin beyazını üzerine sürmek için ayırın kayısıları karıştırın
* Pudra şekerini eleyip biraz daha karıştırın
* En son da unu ve kabartma tozunu eleyip hamur yapın.
* Hamurdan parçalar alıp yuvarlayın önce yumurta beyazına sonra fındığa bastırarak alın.
* Avucunuzda fındıkları kurabiyeye bastırın hamura gömülsünler.
* Nal şeklini verdiklerime nalların uç kısımlarını yumurtaya ve fındığa buladım nalın diğer kısımlarına yumurta sürüp hindistan cevizini elimle bastırarak yerleştirdim..
* Fırında orta ısıda çok az pişiriyorsunuz fazla değil..Üzerinde yumurta akı olduğu için çabuk kızarıyor..
* Afiyet Şifa olsun..



Allah ismi için İmamı Gazali'nin tembihini altta yazdım umarım faydalanırsınız..


Kulun bu isimden nasibi, son derece teabbud olmalıdır. Yani Allah'a bütün kalbi ile bağlanmalıdır. Hem de öylesine ki, Sözü ondan başkasını görmemeli, ondan başkasına iltifat eyle­memeli, ondan başka hiç kimseden bir dilekte bulunmamalı (yani kimseye boyun eğmemeli), ondan başkasından' korkmamalı!. "Bu niçin olmasın ki, O bu isimden, O'nun (Allah'ın) gerçek varlık olduğunu, O'ndan başka ne varsa, bütün her şeyin fani, boş ve yokluğa mahkûm olduğunu anlamıştır.... Evet kişi, her şeyden önce kendisinin de yok olacağını her fani gibi haya­ta gözlerini yumacağım bilmelidir. Nitekim Resûlüllah Sallallâhü Aleyhi ve Sellem kendisini yok saymış da şöyle buyurmuştur:
-Arab'ın söylediği beyitlerin en doğrusu Lebid'in şu sözüdür: "Allah'tan mâada her şey boştur."
kaynak
İmam-ı Gazali, Esma-i Hüsna Şerhi, Ferşat Yayınları: 63.

8 yorum:

  1. eline sağlık ablacığım nasılsın iyisindir inşallah
    bu aralar pek uğrayamıyorum arkadaşlara
    kısacık kış günleri pek az şeyi sıkıştırıyorum günlere
    kurabiyeler nefis olmuş eline sağlık
    ben de genelde evde bol olan malzemelerden birşeyler çıkarmayı tercih ediyorum
    kayısı ise çok yararlı
    afiyet şeker olsun
    öpüyorum Allah'a emanet ol

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim canım iyiyim evet çok çabuk akşam oluyor benim kar tatilim de bitti yarın yine anaokulundayım öğrencilerimi özledim. Herşey gönlünce olsun canım..

    YanıtlaSil
  3. PEK GÜZEL GÖRÜNÜYORLAR ELLERİNE SAĞLIK:)AFİYET OLSUN...BİRDE SAYFANIZDA BEĞENDİĞİM HERKES YAPARSA HOŞ OLACAK LÜTFEN KURANI KERİMDEN AYET...HADİSİ ŞERİF VEYA İLMİ BİLGİLER VERİRKEN BAŞLIK ATILSA GÜZEL OLACAK BENCE..SEVGİLERİMLE...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazının başlığında belirteyim ya da ayrı bir yayın yap anlamında mı ?
      pek anlayamadım canım !
      Başlığı kırmızı ile attım ama olmadı herhalde..

      Sil
  4. akşam çayınada hakikaten çok güzel olur......
    ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
  5. eline sağlık çok güzel olmuş

    YanıtlaSil

Blog Archive♥

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Tarif Dunyam Template by Ipietoon Cute Blog Design