Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

3 Ocak 2013

Tahinli Kakaolu Kek


Herkese merhabalar nasılsınız arkadaşlar hafta sonu soğuk geliyor ben artık şifalı çorbalara başlarım. İçimden diyorum ki öyle kar yağsın ki evimizde oturalım  bir hafta dinlenelim ailelemize doyalım sonra enerji yüklenince tekrar mücadeleye devam.. bir kar molasına ihtiyaç var  :(
Denediğim bir tarif taslaklarda kalmış yayınlamakta hep tereddüt ettim çünkü tahin helvası var ve çok şekerli olur diye şeker katmadım bu da bana tecrübe oldu şekersiz bir kek oldu ama çok lezzetli ağızda dağılan çıtırımsı bir kek bir daha yapmayı düşünüyorum ama şeker koymakta tereddütteyim haifif olsun istiyorum..
Bir düşünün 250gr tahin helvası nasıl oluyorda şekersiz bir kek oluyor? Neyse ben tarifimi vereyim hepinizi çok seviyorum ve Allah taşıyamıyacağımız yükleri yüklemesin diye dua ile bitireyim. Allah yar ve yardımcımız olsun...

Malzemeler
3 yumurta
250gr.tahin helvası
1/2 su bardağı süt
1/2 su bardağı sıvı yağ
2,5-3 su bardağı un
1 pk kabartma tozu
1 yemek kaşığı kakao

Yapılışı
* Yumurta ve tahin helvası iyice özleşene kadar çırpılır ve kakao hariç tüm malzeme ile kek hamuru elde edilir.
* Daha önceden yağladığımız kalıba hamur dökülür kakao serpilir. Kalıbın içinde çatalla hamura karıştırılır. (çok fazla karıştırmayın)
*Önceden ısıtılmış fırında 40-45 dakika pişirilir..
* Afiyet Şifa olsun..

2 yorum:

  1. artık hiiç şaşırmıyorum senin bloğuna uğradığda yine birşeyleri değiştirmiştir gibisinden bir düşünce oluyor bu :)
    yine güzel olmuş bloğunun şekli
    bu arada üyeler çoğalmış mı sanki daha bir bereketlensin inşallah
    keke gelince boşver sen orasını
    içine şeker kattınmı katmadın o zaman şekersizdir :)
    sanırım niye tombul olduğumu anlatabilmişimdir bu yorumla
    şimdiden cuma günün mübarek olsun diyorum ve seni çok öpüyorum
    kal sağlıcakla...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim sağol varol seninde cuman mübarek olsun güzel duygu ve düşüncelerin için ayrıca teşekkür ederim tariflerin tombul ama seni tombul edememişler daha :)
      Ben iyice bi tombullaştım bakalım bu işin sonu nereye gidecek :(

      Sil

Blog Archive♥

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Tarif Dunyam Template by Ipietoon Cute Blog Design