Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

13 Şubat 2013

Fırında Ispanak ve Menemenli Nohut



Domates kış sebzesi olmadığı için kullanmamaya çalışıyorum yazdan hazırladığımız menemen domatesleri kullanmayı daha çok seviyorum.. Ve ıspanağı yine büyük oğluma (20 yaşında) yedirebilmek için nasıl pişireceğimi bilemiyorum böyle çarelere başvuruyorum.. Ama beğendi :)
Sonunda ortaya sağlıklı güzel bir lezzet çıktı ve çok hafif bir yemek oldu..

Fırında Ispanağın Malzemeleri
250 gr ıspanak Rondodan geçirilecek
2-3 adet orta boy havuç (daha fazlada konulabilir )
2 adet yumurta
3 yemek kaşığı mısır unu
Tuz ve baharatlar (karabiber, nane, pulbiber)

Menemenli Nohotun Malzemesi
2 su bardağı haşlanmış nohut
2 su bardağı kışlık menemen domates
tuz

Üzeri İçin
Sarmısaklı yoğurt ve nane

Yapılışı
* Fırında ıspanak mallzemelerinden havuçu rendeleyelim ve tüm malzemeleri karıştırıp yağladığımız fırın tepsisine yayalım 200 derece ısıtılmış fırında 40-45 dakika pişirelim. (tepside sulanacak telaş yapmayın)
* Teflon tavada 2-3 yemek kaşığı sıvıyağda menemeni bir taşım kaynatalım nohutları ilave edelim. İyice özleşsin 10-15 dakika kısık ateşte pişirelim..
* Fırından çıkan ıspanağı börek gibi dilimleyelim servis tabağının ortasına alalım. Üzerine sarmısaklı yoğurt dökelim. Üzerine nane serpelim..
* Ispanaklı tabağımıza nohutlarıda ilave edelim sıcak servis yapalım.
* Afiyet Şifa olsun..
 
 

12 yorum:

  1. fırında ıspanak harika görünüyor bende deneyeceğim inşallah diğerleri de tabi ki ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim tarifi sabah yayınladım mısır ununu unutmuşum yazmaya şimdi ekledim umarım eksik malzeme ile kimse denememiştir :)

      Sil
  2. ellerinize sağlık...
    2 tarifte sunumlarıyla beraber harika görünüyor...

    YanıtlaSil
  3. Ispanağı çok severim harika görünüyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben ve eşimde çok severiz ama çocuklara yedirebilmek için binbir icat uydurmak zorunda kalıyorum..

      Sil


  4. ELLERİNE SAĞLIK.HAYIRLI AKŞAMLAR:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim hayırlı akşamlar..

      Sil
  5. Çok değişik ve harika bir tarif
    eline sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim umarım beğenmişsinizdir..

      Sil
  6. canım hayırlı cumalar.
    ellerine sasğlık yiyenlere şifa olsun:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayırlı cumalar teşekkür ederim...

      Sil

Blog Archive♥

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Tarif Dunyam Template by Ipietoon Cute Blog Design