Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

28 Şubat 2013

Kayısılı Portakallı ve Kakaolu Kurabiye, Kurabiye Yapımının Püf Noktaları



Malzemeler
1 adet yumurta
1 su bardağı pudra şekeri
1 pk margarin
 22 adet kuru kayısı(sıcak suda yıkanıp rondoda çekilecek)
1 adet portakal kabuğu rendesi
2-3 yemek kaşığı fındık (iri çekilmiş)
1pk kabartma tozu
Yarım çay kaşığı kakao
 3,5 + 1 yemek kaşığı un

Yapılışı
* Önce bir paket margarinin yarısı eriyince ocağı kapatın soğurken kalan yarısı eriyor..
* Derince bir kaba yumurtayı, rondoda çektiğimiz kayısıları, portakal kabuğu rendesini karıştıralım..
* Eriyen ve ılıyan margarini karıştıralım. 
* Pudra şekerini ilave edelim..karıştıralım..
* Fındık kırıntılarını iki bardak unu ekleyelim üzerine kabartma tozunuda ilave edip kalan unuda kıvama bakarak ilave edelim ben tam 3,5 su bardağı + 1 yemek kaşığıda ilave ettim. 
* Hamurdan bir mandalina  büyüklüğünde ayırdım kakao ilave edip yoğurdum..
* Beyaz olan hamurdan ceviz büyüklüğünde koparıp elimde yuvarladım düzledim ortasına kakaolu hamurdan koydum onuda düzledim. Avucunuzu kapar gibi yapıp yuvarlayın. 
* En üstünü kakaolu hamurla süsledim.
* Fırını 80derecede 15-18 dakika kadar pişirin yeterli..
* Afiyet Şifa olsun..

 Kurabiye Yapımının Püf Noktaları
* Kurabiye yüksek ısıda pişmez fırın düşük ayarda olmalı ki içide pişsin.

* Kurabiye  malzemeleri oda ısısında olmalıdır.
* Fırının ısı ayarının orta derecesinden biraz daha düşük olmalı..
* Tatlı kurabiyelerde şeker ve yumurta mutlaka iyi çırpılmalıdır.
*  Un mutlaka elek ile elenmelidir.
* Kurabiye hamuru yaparken önce mikser  kullanabilirsiniz, un koyduktan sonra mutlaka ellerinizle yoğurun.
* Eliniz hamura yapışıyorsa, ellerinizi soğuk soğuk su ile ıslatıp kurulayın,hamura elleriniz yapışmadığını göreceksiniz.Amaç elerin soğuk olmasıdır.
* Kurabiye hamuru kulak memesi yumuşaklığında olmalıdır.
* Ununu çok iyi ayarlamalısınız, ölçüde verilen miktarı aynen uygulayın.
* Hamur oluşunca şeffaf streçe sarıp buzdolabında 30-35 dk mutlaka bekletin.
* Fırın tepsisine yağlamasanızda sakıncası yoktur. Zaten fırın düşük ayarda olacak..
* Sıcakken kurabiyeleri servis tabağına daha kolay alabilirsiniz, kırılmaz.
* Kurabiyeler çok fazla sertleşmeden fırından çıkarın.
* Her kurabiyenin pişme şekli farklı olabilir.
* Kurabiyeler kapalı metal kutularda veya cam kavanozlarda saklarsanız daha geç bayatlar.
* Pişmiş kurabiyelerinizi difrizde saklayıp sonra kullanabilirsiniz.





8 yorum:

  1. Herzamanki gibi çok güzel gözüküyor canım..Anladımki seninle damak zevklerimiz çok uygun :) Yaptıklarından öyle geldi bana..Püf noktaları çok faydalı canım teşekkür ederim :)
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim bu güzel yorumun için :)

      Sil
  2. Eminecim Hayırlı cumalar .Kurabiyen harika görünüyor.Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayırlı cumalar teşekkür ederim.

      Sil
  3. Çok güzel bir kurabiye olmuş. Mis gibi kokusuyla tadına doyulmaz:)))
    Bloğunuzu yeni keşfettim :) Hemen izlemeye aldım. Bana da beklerim: http://fatoscatadlar.blogspot.com/
    Güzel paylaşımlarda görüşmek dileğiyle, sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende sizi takibe aldım teşekkür ederim ziyaretiniz için nice güzel paylaşımlara :)

      Sil
  4. Kurabiyeler enfes görünüyorlar ellerine sağlık.

    YanıtlaSil

Blog Archive♥

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Tarif Dunyam Template by Ipietoon Cute Blog Design