Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

11 Şubat 2013

Portakallı Haşhaşlı Revani


Herkese hayırlı bir hafta diliyorum ve hafta sonu yaptığım ev halkının çok beğendiği bir şerbetli tatlım var sırada..
Artık okullar da açıldı minik öğrencilerimizle bugün derslere başlıyoruz onları çok özledim ilaç gibiler çok şekerler her halleri bir tatlı bir görseniz her hallerinden bal damlıyor.. Hayırlı bir eğitim dönemi diliyorum..
Tarifime geçeyim..

Kekinin Malzemeleri
* 3 yumurta
* 1 çay bardağı şeker
* 1 su bardağından bir parmak az sıvıyağ
* 1 su bardağı yoğurt
* 1 su bardağı haşhaş tohumu
* 1 su bardağı irmik
* 1,5 su bardağı un
* 1 pk vanilya
* 1 pk kabartma tozu
* 1 adet portakal kabuğu rendesi

Şerbeti için
* 2,5 su bardağı şeker
* 2,5 su bardağı su
* Yarım limon suyu

Üzerine
* 2 poşet krem şanti
* 1 su bardağı soğuk su (krem şantide su kullandım)

Yapılışı
* Kekin malzemelerini hazırlayalım yumurta ve şekeri iyice köpürttükten sonra sırasıyla diğer malzemeleri ekleyerek hamuru elde edelim.
* Hamura en son portakal kabuğu rendesini ilave edelim karıştıralım. Yağladığımız fırın tepsisine dökelim..
* Fırına verdikten sonra şerbeti kaynatalım. Limon suyu kaynadıktan sonra katılır ve beş dakika daha kısık ateşte tutulur ılık iken keke dökülür. Keki kürdanla delelimki şerbeti her tarafına eşit olarak çektirelim.
* Kek ılık hale geldikten sonra ılık şerbeti döküyoruz iyice çektikten sonra krem şantiyi sürüyoruz ve sonra dilimliyoruz.
* Afiyet Şifa olsun


6 yorum:

  1. Ayy çok güzel olmuş. İlk misafirime yapacağım inşallah. biizmkiler yemiyor. Bu tatlıyı bir arkadaşdan çok eskiden not almışım defterien ama hiç yapmadım. ELELRİNİZE SAĞLIK.
    Bloğumda etkinlik var çekilişli değil. kazanma şansı çok fazla beklerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Blogunu ziyaret ettim etkinlik çok ilginç acaba yapabilir miyim diye düşünüyorum..

      Sil
  2. ellerine sağlık canım bugünlerde benimde canım haşhaşlı revanı istiyor ama bilerek yapmıyorum :( yemiyeyim diye benim yerimede afiyet olsun canım sana

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bende yemiyeyim diye yapmıyorum, ama mecburen çocuklar için yaptım hatta tepsinin yarısını oğlumun kursuna gönderdim iki dilim yedim mımm mıımm diye diye iyiki çabuk bitirdiler :)

      Sil
  3. Ben yaptım bundan ama nedense tutturamadım :( Bir arkadaşımda yedim çok güzel olmuştu..Senin yaptığında çok güzel gözüküyor canım kaydettim tarifi yapınca pratik ulaşmak için ..Ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, normal revani pişirir gibi hiçbir farkı yok.. Bazen bende eniyi yaptığım tarfi bile tutturamıyorum..

      Sil

Blog Archive♥

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Tarif Dunyam Template by Ipietoon Cute Blog Design