Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

14 Mart 2013

Fındıklı Kakaolu Kek


Bu günlerde canım kakaolu şeyler çekiyor niye bilmem.. Her kez diyet yapıyor yada yapmaya çalışıyor.. Ben ise yapamıyorum çünkü anaokuluna hergün bir veli hamur işi ve meyve suyu getiriyor hepsi birbirinden güzel.. dayanamıyorum. :(  Akşam eve gelince eşimle beraber çay keyfimiz vardır mutlaka yanına bir şeyler hazırlarım  :(  
Allah sonumuzu hayreylesin..

Malzemeler
  • 3 yumurta
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1/2 su bardağı süt
  • 1 çay bardağı sıvıyağ
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket kabartma tozu
  • 2 su bardağı un
  • 2 çorba kaşığı kakao
  • 1 avuç fındık, kavrulmuş
  • 2-3 yemek kaşığı iri çekilmiş fındık

Yapılışı
  • Yumurtalar ve şeker mikserle  köpük kıvamına gelene kadar çırpılır. 
  • Sıvıyağ ve süt eklenerek karıştırılır. 
  • Un, kabartma tozu, vanilya ve kakao elenerek eklenir. 
  • Fındıklar, rondoda irice çekilir ama en üstüne eklenir içine değil..
  • Kelepçeli kalıp yağlanarak unlanır,
  • Kek harcının bir kısmı kalıba dökülür
  • Önceden ısıtılmış 150 derecelik fırında 40 dk kadar pişirilir. (sizin fırın ayarına göre ayarlayın)
  • Ilındıktan sonra kalıptan çıkarılır ve iyice soğuduktan sonra dilimlenerek servis edilir.
    • Afiyet Şifa Olsun

14 yorum:

  1. Sen uyma o veliye :) Bende diyet yapmaya çalışıyorum.Ellerine sağlık .Kekte kek olmuş.Diyet bozduran cinsten :)

    YanıtlaSil
  2. Allah razı olsun sabah sabah ilaç gibi geldin iyi güldürdün beni..
    Tamam uymamaya çalışırım inşaAllah :)
    Acaba bugün ne gelecek :)

    YanıtlaSil
  3. harika görünüyor ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  4. kek karika görünüyor canım.çaylada harika olur.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim çayın yanına yediklerim yüzünden ben harika oluyorum :)

      Sil
  5. Canım kekin nefis gözüküyor , ellerine sağlık..Ah o çayın yanında olanlar varya onlar , bütün suç onların bizim değil :)
    Afiyet şeker olsun..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bencede bizim hiç suçumuz yok hep onların suçu.. :)
      Teşekkür ederim..

      Sil
  6. Hem formu korumak lazım hem de lezzetten vazgeçmemek, ben de böyleyim.Kek nefis görünüyor.elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Bunun sırrını bana da öğret canım benim formum korumasız kaldı..
      Zamanla çay keyifleri alışkanlıkta oluyor :(

      Sil
  7. form falan bana hak getire
    hiçç işim olmaz
    demek isterdim tabi ama malum kıştan çıkıyoruz biraz silkelemek lazım fazlalıkları
    eline sağlık ablacığım
    kal sağlıcakla...

    YanıtlaSil
  8. Benim horon tepmem lazım :)

    YanıtlaSil
  9. Böyle bol fındıklı bir keke kim hayır der ki:)Ellerine sağlık.Horan tepmem lazım demişsin ya çok güldüm,aynen benimde:)Hayırlı cumalar..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahh ahhh acı gerçekler adamı böyle güldürüyor demii :(

      Sil

Blog Archive♥

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Tarif Dunyam Template by Ipietoon Cute Blog Design