Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

17 Mart 2013

Lavaş Pidesinde Tavuklu..



Herkese merhabalar neye şükretmemiz gerekiyor.. Ben yanlış biliyordum itiraf etmem gerekirse..
 İmam-ı Gazali ne kadar güzel açıklamış;
"En güzel şükür nimetin nefsanî lezzetine bakarak değil, Allah’ın rızasını kazandıran, Allah’a yaklaştıran yönüne bakmaktır. Buna göre, aklı başında olan kimseler, kendilerini Allah’tan uzaklaştıracak, şımartacak olan nimetlere sahip olmaktan Allah’a sığınmışlar ve onları Allah’a yaklaştıran musibet ve sıkıntılardan ötürü rablerine şükretmişlerdir." (bk. İhya, 4/81)

Allah'a yaklaştıran herşeyden dolayı Rabb'ime şükürler olsun. Benim bildiğim hastalıkta şükredilmez hamd edilir ki hastalık artmasın.. Bu ayeti kerimeden dolayı diğer ibadet ve herşeyde şükredilir ki artsın.

 وَإِذْ تَأَذَّنَ رَبُّكُمْ لَئِنْ شَكَرْتُمْ لَأَزِيدَنَّكُمْ ۖ وَلَئِنْ كَفَرْتُمْ إِنَّ عَذَابِي لَشَدِيدٌ

meali: Rabbiniz: "Şükrederseniz and olsun ki, size nimetimi artıracağım; nankörlük ederseniz bilin ki azabım pek çetindir" diye bildirmişti. İbrahim suresi 7. ayeti kerimede..


 https://plus.google.com/u/0/communities/103433450665546948999

yorumlar ve linklerin neticesinde o kadar faydalandım ki Allah Razı olsun hepsinden.. Belki bu konuyu merak edenler vardır düşüncesiyle burada yazdım..
Tarifimize geçelim bayat lavaş pidesini değerlendirdim. Ve bunu devamlı yapmayı da düşünüyorum..

Malzemeler
Yarım lavaş pidesi
1 tavuk göğüs kuşbaşı kemiksiz..
2-3 domates
2-3 çarliston biber
2 tatlı kaşığı domates salçası
2 su bardağı su
nane tuz

Yapılışı
* Ben küçük fırın tepsisini kullandım. Tepsinin içine lavaşı keserek yerleştirdim ama çok kuru ise hiç uğraşmayın kesmeden koyabilirsiniz..
* Tavukları soteleyin lavaşın üzerine yayın. Domateslerin kabuğunu soyun dilimleyin soteleyin tavuğun üzerine gezdirin..
* Önce bir su bardağı su ile salça+tuz karıştırıp üzerlerine dökün yeterli gelmedi ben ikinci bardak salçalı su yaptım döktüm çünkü lavaş salçalı suyu çekiyor ve kabarıyor.
* En üstüne biberleri çiğden koydum (kızarana kadar bekleyemedik) lavaşın suyunu çekmesi ve altının kızarması gerekiyor..
* Afiyet şifa olsun..     




5 yorum:

  1. ELLERİNİZE SAĞLIK:))UĞRADIĞIM DA HUZURLA NASİBİMİ ALIP AYRILIYORUM SİZDEN...ALLAH RAZI OLSUN SEVGİLERİMLE...HA MİM CEVAPLANDI EFENDİM

    YanıtlaSil
  2. Şimdi sizin ziyaretinizden geliyorum harika cevaplar vermişsiniz. Allah Razı olsun..

    YanıtlaSil
  3. Ellerine sağlık canım ne güzel değerlendirmişsin pideleri..Çokta lezzetli gözüküyor doğrusu..
    Bu arada mim'ini cevapladım bakabilirsin :)
    http://www.besparasiz.net/2013/03/mimlendim.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Allah Razı olsun. Şimdi yazdığın mimi okudum.
      Çok sağol verdiğin samimi cevaplar için..

      Sil
  4. Çok güzel bir yemek olmuş ellerine sağlık.

    YanıtlaSil

Blog Archive♥

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Tarif Dunyam Template by Ipietoon Cute Blog Design