Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

5 Nisan 2013

Çilekli Kek



Mutfaktaki tasarımlar bitmez :) Çilekleri görünce hemen bir kek yaptım üzerine çilekli sos hazırlayıp döktüm ve çilekle süsledim çok basit uğraşmasıda çok zevkli tadıda lezzetli bir kek bu... Tarifimi veriyorum..

Kekin Malzemeleri
3 yumurta
1 bardak yoğurt
1 bardaktan 1 parmak eksik sıvıyağ
3 tatlı kaşığı rondodan çekilmiş çilek
1 pk kabartma tozu
1 pk vanilya
2-3 yemek kaşığı su
Aldığı kadar un (yaklaşık 3 su bardağı kadar un ve akışkan bir hamur olacak)

Üzerindeki Sosun Malzemesi
1 su bardağı rondodan çekilmiş çilek
1,5 su bardağı süt
3 yemek kaşığı şeker
1,5 tatlı kaşığı nişasta
1,5 tatlı kaşığı un
1 yemek kaşığı hindistan cevizi

Süslemek için
çilek dilimleri

Yapılışı
* Kekin malzemeleri karıştırılır düz bir tepside pişirilir.
* Kek pişdikten sonra soğurken, sosu hazırlanır sos malzemeleri bir tencereye alınır sürekli karıştırarak göz göz olana kadar pişirilir.
* Kekimizin üzerinde çatalla delikler açalım.. hazırladığımız sosu sıcakken dökelim küçük fırın tepsinde yapmıştım aynı büyüklükteki diğer tepsiyi kapattımki sıcakken özüne kadar sosu çeksin. Ve yumuşacık oldu sosun lezzeti içine derinlemesine işledi..
* Çileklerle dilediğiniz gibi süsleyebilirsiniz..Kağıt kalıplarda servis yapmayı tercih ettim..
* Afiyet Şifa Olsun..

8 yorum:

  1. Canim Mmmm nefis olmus eline saglik.

    YanıtlaSil
  2. Mmm nefis gözüküyor..Tamda çilek mevsimi ye ye doyulmuyor..Kek'tede nefis olmuş çocuklar bayılmıştır :) Ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  3. Teşekkrüe ederim gerçektende bir tepsi birgünde bitti..

    YanıtlaSil
  4. Nefiss..Ellerine sağlık.Selam ve sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim sevgiler benden :)

      Sil
  5. Çok güzel görünüyor canım ellerine sağlık selamlar:))

    YanıtlaSil

Blog Archive♥

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Tarif Dunyam Template by Ipietoon Cute Blog Design