Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

22 Temmuz 2013

Fırında Tavuk ve Şehriyeli Çıtır Pilav



Tavuk derisinin altını parmaklarımızla açalım çünkü harcını bu kısma sürersek daha lezzetli olur. Çok rahatça zorlanmadan tüm deriyi bu şekilde tavuktan aralamamız  lazım ama üzerinde kalacak.. 
Hazırladığımız harcı tüm tavuğun hem içine hemde derisinin altına ve üstüne de güzelce sürdükten sonra 1 adet patatesi 3-4 parçaya bölüp içine koyabiliriz.. Fırın tepsisine 1 su bardağı su dökerek fırına verelim 1,5 saat 200 derecede iyice kızarana kadar pişirelim..

Malzemelerimiz
1 adet tavuk
1 adet patates

Harç malzemesi
1 çay kaşığı karabiber
1 tatlı kaşığı kekik
1 yemek kaşığı pulbiber
1 yemek kaşığı yoğurt
1 tatlı kaşığı tepeleme domates salçası
1/2 (yarım çay bardağı) çiçek yağı

1 su bardağı su tepsinin içine dökülecek..

Yapılışı
* Önce tavuğu güzelce yıkıyalım kağıt havlu ile kuruluyalım. Derisini parmaklarımız ile araladıktan sonra harç malzemelerini iyice karıştırıp tavuğun her tarafına iyice sürelim. (derisinin altınada)
* İçine patatesi 3-4 e bölüp yerleştirelim.. 1 su bardağı suyu tepsiye döküp daha önceden ısıttığımız fırına verelim.. Yaklaşık 1saat 10-15 dakikada iyice kızarıyor.. Ben bir kaç kere tepsideki suyu kaşık yardımıyla tavuğun üstünde gezdirdim..
* Ben pilavla sunum yaptım yanınada ayran güzel gidiyor..
* Tel şehriyeyi teflon tavada kavurdum pilavın üzerine ayrı koyduğum için çıtır oldu tavsiye ederim bir deneyin..
* Afiyet Şifa olsun..

0 yorum:

Yorum Gönder

Blog Archive♥

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Tarif Dunyam Template by Ipietoon Cute Blog Design