Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

9 Ağustos 2013

Çikolata Soslu Kakaolu Kek



Herkese merhabalar bayramın ikinci günündeyiz çocuklar için herşey toz pembe ama bizlerin daima ayakları yere değiyor.. Dinleniyorum daha gezmeye gidemedim ama ilk fırsatta tatile gidicem Allah-ü Tealâ nasip kısmet ederse.. Tarifler birikiyor.. Bu günkü tarifim şöyle..

Malzemeler
3 yumurta
1 su bardağı sıvıyağ
1 su bardağı yoğurt
1 su bardağı şeker
1 pk kabartma tozu
1 yemek kaşığı kakao
3 su bardağı un
 
Kreması için
2 su bardağı süt
1/2 çay bardağı şeker
1 yemek kaşığı un
1 yemek kaşığı mısır nisaştası
1 tatlı kaşığı margarin
1 pk vanilya

Üzeri için
Çikolatalı Sos

Yapılışı
* Önce keki hazırlıyoruz şeker ve yumurtayı çok iyi köpürttükten sonra diğer malzemeleri karıştırıyoruz
* Hamurdan 6-7 yemek kaşığı alıp kakao ile iyice karıştırıyoruz..
* Yağladığımız tepsiye önce beyaz hamuru sonrada kakaoluyu döküyoruz..170 derecede pişiriyoruz.
* Krema malzemelerini margarin hariç soğuktan bir tencereye alıp karıştıralım ocakta göz göz olana dek pişirelim..
* Ocaktan aldığımız kremanın içine margarin ve vanilyayı mikserle karıştıralım.. Soğmaya bırakalım..
* Çikolata sosunu paketin üzerindeki tarife göre hazırlayıp bir kenara koyalım..
* Kekimiz fırından çıkınca üzerinde delikler yapalım, soğuyan kremayı üzerine yayalım onun üzerine de çikolata sosunu yayalım buzdolabına koyalım. Ben bir gün sonra servis yaptım yumuşacık ve sosunu çekmişti.. (Ben keki sıcakken krema ve sos soğuk olarak hazırladım)
* Afiyet Şifa olsun..
   

0 yorum:

Yorum Gönder

Blog Archive♥

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Tarif Dunyam Template by Ipietoon Cute Blog Design