Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

26 Ağustos 2013

Fırın Sütlacı







Malzemeler


1su bardağı pirinç
1 su bardağı şeker
1 litre süt
1 yemek kaşığı mısır nişastası
1 çimdik tuz


Yapılışı

* Ben önce pirinçlerin üzerini iki santim geçecek kadar su ekler ve pişiririm. Pirinç sütte zor pişiyor.
* Pirinç piştikten sonra sütü bir çimdik tuz ilave ederim. Tuz şekerin tadını daha çok belli eder ve sütlaça daha da lezzet verir.
* Bir su bardağı suyla nişastayı karıştırırım pürüzsüz bir hale gelince karıştıra karıştıra tencereye dökerim.
* Pişmeye yakın şekeri ilave ederim.
* Piştiğine kanaat getirdikten sonra borcam kaplara boşaltabilirsiniz.
* Fırın tepsisine 2 su bardağı su dökün sütlaçlı borcam kaplarını fırına verin.. sütlacın üstü kızarması 20-30 dakikayı buluyor..
* Kızaran sütlaçları fırından çıkarabilirsiniz.. 
* Lezzetine bayıldı bizimkiler umarım benden deneyenlerde lezzeti yakalarlar..
* Afiyet Şifa olsun..
*Muhabbetle kalın..

4 yorum:

  1. Ben de yeni öğrendim sütlaç yapmayı ama tuzu bilmiyordum, yeni bilgi bana :) bi de böyle deneyelim, ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben tuz atılmayan sütlacı biraz acımsı bulurum çok az da olsa (bir-iki çimdik) atılması gerekir.. bence bir deneyin ziyaretin için teşekkür ederim canım :)

      Sil
    2. Ben acemi yapıcıyım eşim profesyonel tadıcı, o tadın farkını anladı zaten: Bişey eksik, bişey eksik, ben ne bileyim ne eksik ilk defa yapmışım :)Şimdi belli ne eksik olduğu. Bu arada daimi takipçiyim tüm paylaşımları beğenerek okuyorum.

      Sil
    3. İstanbul'da olsaydın inan bana kumaşımı alır çırak olmaya gelirdim.. Çünkü 20 yılı geçti dikiş dikmeyeli.. Halkeğitime dikiş için iki sene önce gittim kalıp çıkarttım bir eteğim yarım kaldı.. ama içimdeki dikme aşkı öldü..(ondan 20 yıldır dikmedim diyorum çünkü sonuç olarak ortaya bir şey çıkmadı..) Bahanem makinem yok.. Pantalon paçalarını bile terziye gönderiyorum..
      Gerçekten çok yeteneklisin birde tesettürlü modellerin çok güzel Allah Razı olsun senden.. İçimde ölen duygularım canlanmaya başladı..

      Sil

Blog Archive♥

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Tarif Dunyam Template by Ipietoon Cute Blog Design