Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

23 Eylül 2013

Derin Dondurucuda Bamya Saklama ve Balın peteğinden Kek, ballı kek, bamya saklama



Herkese merhabalar sizlere oldukça pratik bir yöntemi anlatmak istiyorum çünkü ben bu şekil ilk defa yapıyorum herkese de tavsiye ederim.

* Bamyaların kafasını kesmeden tazzikli suda yıkadım hatta suyun içinde beklete beklete dört beş kez suyunu değiştirdim iyice temizlendi artık kum çökmediğini görünce bamyaların kafasını çok az keserek temizledim..
* Kaynayan suya bamyaları attım üzerlerine limon sıktım. (1 kg bamyaya yarım limon)
* Beş dakika sonra renkleri hafif bir değişme olunca hemen süzdüm..
* Bamyaları soğuk su dolu kabın içine attım şokladım ve hemen süzdüm. kağıt havluların üzerine bamyaları serdim.. bamyaları ıslanan havluların üzerinden kuru bir zemine aldım üzerlerine yine kağıt havlu ile hafif hafif bastırarak  kuruladım ve buzdolabı poşetlerine doldurdum..
* Şimdi diğer sebzelere de aynı yöntemi uygulayarak derin dondurucuya hazırlamak istiyorum inşaAllah..


Balın peteğinden tekrar kek yaptım tarifi buradan alabilirsiniz.. petek bitene kadar keklerde kullanmaya devam edicem.. Çocuklar için özellikle bol vitaminli bir kek oluyor.. muhabbetle kalın dostlarım dualarda unutulmamak diliğiyle..

12 yorum:

  1. Hayirli aksamlar kek nefis görünüyor Kis hazirligi baslamak lazim bamyayi severim sizede afiyetler olsun.

    YanıtlaSil
  2. Benim dondurucu özelliği olan dolabım yok, o yüzden konserve yapıyorum ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  3. Hayırlı akşamlar Gülcan hanım teşekkür ederim..

    YanıtlaSil
  4. Siyah kuğum hoşgelmişsin eminim konservelerin çok nefis oluyordur..

    YanıtlaSil
  5. kusura bakmayı ama şu gül yaprakları çok dikkat dağıtıyor selametle kalın Ayşenur....

    YanıtlaSil
  6. Ayşenur hanım yorumunuz için teşekkürler bir çok blogda bu tarz yaprak, kalp ve ya kar gibi efektler var ve benim de çok hoşuma gidiyor.. İnşaAllah siz de seversiniz. :)

    YanıtlaSil
  7. Canım güzel bir yöntem , Afiyetle yiyin inşAllah :) Kekinde nefis görünüyor , yiyenlere şifa olsun :)

    YanıtlaSil
  8. Teşekkür ederim Ayşegül'cüm bu yöntem tam bana göre çok fazla uğraştırmıyor..

    YanıtlaSil
  9. afiyetle tüketin ablacığım
    ballı kekin de nefis görünüyor
    öpüyorum Allah'a emanet ol

    YanıtlaSil
  10. Elif'cim hoş geldin teşekkür ederin bu güzel yorumun için...Sen ve sevdiklerin de Allah'a emanet olun..

    YanıtlaSil
  11. afıyetle tuketırsın ınsallah kekte enfes olmus elıne sağlık

    YanıtlaSil
  12. Teşekkür ederim Selma Hanımcım hayırlı cumlar :)

    YanıtlaSil

Blog Archive♥

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Tarif Dunyam Template by Ipietoon Cute Blog Design