Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

1 Ekim 2013

Fırında Bostan Patlıcanı, patlıcan yemekleri




Malzemeler:

2 orta boy bostan patlıcanı

300 gr. orta yağlı kıyma

2 kuru soğan

3-4 adet domates

1 tatlı kaşığı tuz

1 çay kaşığı karabiber

Kızartmak için; Ayçiçek yağı



YAPILIŞI:

* Patlıcanları şeritler halinde soyup tuzlu suda bekletiyoruz.
* Diğer tarafdan kuru soğanı ince yemeklik doğrayıp sıvı yağda soteliyor ve kıymayla beraber kavuruyoruz. *Küçük doğranmış domates, kırmızı toz biber ,isterseniz domates salçası ilave edip bir taşım kaynatıyoruz. (Bu sosu hazırlarken domates ve soğanda abartabilirsiniz lezzetini bozmaz sunum aşamasında benim gibi tabağın kenarına fazladan koyabilirsiniz..)
* Domates sosuna  1çay bardağı su ilave edebilirsiniz.. Soğumaya bırakıyoruz.
* Patlıcanları tuzlu sudan alıp kızgın yağda kızartıyor ve kağıt havlu serilmiş bir tepside yağlarını emdirdikden sonra fırın kabımıza patlıcanları dizip üzerlerine her birine ayrı ayrı kıymalı harçdan kaşık yardımı ile koyuyoruz. Fırında pişiriyoruz..
* Pişme işlemi bittikten sonra ben patlıcanların üzerine yağlı peynir de koydum tadına lezzet katıyor tavsiye ederim (kaşar da olabilir)
* Afiyet Şifa olsun..

4 yorum:

  1. eline sağlık ablacığım
    bostan patlıcanlarını ben de çok seviyorum
    her daim sevilen yemeklerden
    öptüm...

    YanıtlaSil
  2. Elif'cim teşekkür ederim Allah güzellikler ve iyilikler versin sana ve sevdiklerine sevgilerimle beraber öpücükler gönderiyorum.. :)

    YanıtlaSil
  3. çok lezzetli görünüyor ablacım.ellerine sağlık.yiyenlere şifa olsun.
    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  4. Teşekkür ederim Mervecim Allah Razı olsun..

    YanıtlaSil

Blog Archive♥

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Tarif Dunyam Template by Ipietoon Cute Blog Design