Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

25 Ekim 2013

Cevizli İrmik Tatlısı,İrmik,Tatlı






Malzemeler
3 yumurta
1 su bardağı yoğurt
1,5 çay bardağı sıvıyağ
1 su bardağı hindistan cevizi
1 su bardağı irmik
1 pk kabartma tozu
Aldığı kadar un

üzeri için
1 su bardağı ceviz,
1,5 çay kaşığı tarçın,

süslemek için
hindistan cevizi

Şerbeti için
3 su bardağı su
3 su bardağı şeker
2-3 limon damlası

Yapılışı
* Önce serbet malzemelerini kaynatın soğumaya bırakın 
*Yumurta, şeker, yoğurt ve sıvıyağı köpürene kadar iyice çırpılır.
* İrmik kabartma tozu ve un azar azar ilave edilir ben yaklaşık 1,5 - 2 su bardağına yakın un ilave ettim katı olması telaşlandırmasın piştikten sonra dilimlenip şerbet ilave edilince yumuşacık bir tatlı oluyor..
* Yağladığınız tepsiye hamura dökün üzerine tarçınlı ceviz kırıntılarını serpin hamura iyice gömün  hamurda cevizsiz yer kalmasın.
* 150 derce ısıtılmış fırında 25-30 dakika pişirin.
*  Kek sıcağa yakın ılık, şerbet soğuk iken  kekin üzerine dökün (Ben şerbeti çektikçe ilave ederim)
* Üzerine dilediğiniz malzeme ile servis yapın. Ben hindistan cevizi vardı onunla sunum yaptım..
* Afiyet Şifa olsun..


2 yorum:

  1. Merhaba Emine Hanım nasılsınız görüşmeyeli :)
    Çok lezzetli görünüyor ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim ziyaretinizle daha iyi oldum.. iyi ki geldiniz :)

      Sil

Blog Archive♥

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Tarif Dunyam Template by Ipietoon Cute Blog Design