Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

15 Ekim 2013

Fırında Kadayıf Dolması, Kadayıf


Herkesin bayramı mübarek olsun bu bayramda kadayıf dolması yaptım.. Yani bayram tatlımı sizlerle paylaşmak istedim.. Ben Erzurumluların yaptığı yumurtalı kızartılandan da yaptım çok da lezzetli oldu ama resimlerini çekmeyi unutmuşum. Fırında ilk defa yaptım ve çok beğenildi..


Malzemeler
500 gr yaş kadayıf
1 su bardağı ceviz içine 1 çay kaşığı tarçın
150 gr tereyağı veya margarin

Şerbeti için:
3,5 su bardağı su
4 su bardağı şeker
2-3 damla limon

Yapılışı
* Önce şerbetini hazırlayalım. Su ve şeker kaynamaya başladıktan sonra 2-3 damla limon,  5 dk. daha kaynamasına devam edelim.Daha sonra bir kenarda soğumaya bırakalım.

*Margarin veya tereyağını eritip tel kadayıfın üzerine gezdirerek dökün parmak uçları ile tüm kadayıfı yağlayın.

* Ben tezgagın üzerine yarım zarf şeklinde kadayıfı alıp dolma sarar gibi sardım tabii ki içine cevizli tarçınlı içten serptim..

* Fırına vereceğiniz kaba aralarında boşluk olmayacak şekilde dizin. 150 derecede ısıtılmış fırına veriyoruz. Yaklaşık 40-45 dk. fırında kalıyor.

*Fırından çıktığında kadayıf dolmalarımızı soğumaya bırakıyoruz. Ben çıtır kadayıfı severim onun için şerbetide tatlıyıda ılık iken birleştiririm.. Ama yumuşak olsun derseniz biri sıcak biri soğuk kullanabilirsiniz.. 

* Afiye Şifa olsun..

4 yorum:

  1. Ellerinize sağlık, kadayıf dolmasını denemek bir türlü kısmet olmadı.
    Hayırlı bayrammalr

    YanıtlaSil
  2. Size de hayırlı ve huzurlu bayramlar :)

    YanıtlaSil
  3. Keşke bayram tatlımı yapmadan önce tarifinizi görseydim. Kesin bu tarifi denemeliyim. Elinize sağlık...

    YanıtlaSil
  4. Teşekkür ederim inşaAllah yakında yaparsınız..:)

    YanıtlaSil

Blog Archive♥

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Tarif Dunyam Template by Ipietoon Cute Blog Design