Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

7 Ekim 2013

Tam Buğday Unundan Mini Pizzalar,Tam Buğday ununda Bulunan Vitamin ve Mineraller, pizza





Tam buğday unu ile mini pizzalar yaptım sizlerle de paylaşmak istedim buğday ununda bulunan vitamin ve mineraller hakkında bilgileri merak edenler için ilave ettim umarım faydalı olur..


Tam Buğday ‘da Bulunan Vitamin ve Minerallerin Fonksiyonları Nelerdir?

Vitamin (B1 Vitamini): Karbonhidrat metabolizmasında rol alır. Besinler den enerji elde edilmesine yardımcı olur. Kalp, sinir sistemi ve sindirim sisteminin düzgün çalışmasını sağlar.

Riboflavin (B2 Vitamini): Karbonhidrat, protein ve yağ metabolizmasında etkilidir. Sinir sistemini korur.

Niasin (B3 Vitamini): Besinlerden enerji sağlama sürecinde yer alır. Yüksek kolesterol düzeylerinin düşürülmesine destek olur.

Folat: Kırmızı kan hücrelerinin oluşumu için önemlidir. Doğumsal defekt riskini ve kalp hastalıkları riskini azaltır.

Demir: Yaşam için gerekli bir mineraldir. Tüm vücut hücrelerine oksijen taşıyan hemoglobinin yapısında yer alır.

Fosfor: Kemik ve diş sağlığı için gereklidir. Besinlerden enerji sağlanmasında önemli rol oynar.

Kalsiyum: Kemiklerin dayanıklılığını sağlar. Kasların kasılması ve kanın pıhtılaşmasında görev alır.

Magnezyum: Kalp ve sinir siteminin sağlıklı olmasında etkilidir. Kasların gevşemesini sağlar.

Bakır: Oksijenin hücre içinde enerji zincirinde kullanılmasında önemli rolü vardır.

Magnezyum: Karbonhidrat, protein ve yağların parçalanmasında görev alır. Kan şekeri düzeyinin dengelenmesine yardımcı olabilir.

Çinko: Yara iyileşmesini sağlar. İnsülin hormonunun bileşiminde yer alır. Eksikliği halinde, büyüme geriliği, cinsel güçsüzlük görülür.

Selenyum: Hücreleri serbest oksijen radikallerinin hasar verici etkisinden korur. Bağışıklık sistemini güçlendirir. Kanser ve kalp hastalıklarına karşı koruyucudur.



Mini Pizzalarımın Malzemeleri ise

1 su bardağı ılık süt,
1 su bardağı ılık su,
1 paket yaş maya
1 yumurta (sarısı üzerine),
1/2 paket margarin veya tereyağ,
1 çay bardağı sıvı yağ,
Aldığı kadar tam buğday unu,
2 çorba kaşığı şeker,
1 tatlı kaşığı tuz.

Üzerine:
Sucuğu,
Beyaz Peynir veya rendelenmiş kaşar peyniri,
Domates rendesi
Domates salçası,

Yapılışı
* Mayayı ılık su ile karıştıralım, süt, sıvı yağ, erimiş margarin veya tereyağını, yumurtanın beyazını karıştırıp azar azar unu ekleyerek hamuru yoğuralım. Üzerini kapatarak mayalanması için bekletelim.
* Merdane ile açalım yarım santim kalınlığında açalım su bardağı ile kesip yağlı tepsiye dizelim(Siz kase de kalıp olarak kullanabilirsiniz)
* Yumurta sarısını sürelim. Üzerine domates salçası ve domatesleri karıştırıp sürelim. Ortasına sucuk dilimini yerleştirip, kaşar rendesini veya beyaz peynir serpelim.
* Ben çok şifalı olduğu için susam ve çörekotu da kullandım.. 

6 yorum:

  1. küçük kanepeler gibi olmuşlar
    eline sağlık ablacığım
    tam buğday unu için paylaşım da faydalı olmuş
    Allah'a emanet ol ablacığım

    YanıtlaSil
  2. Canım bende tam buğday ununun ekmeğine bayılırım miss gibi kokar , çokta lezzetli olur..Ama elde yapılacak :)

    Pizzası çok ilginç olmuş ama nefis görünüyor , ellerine sağlık canım..Afiyetle yiyin inş..
    Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  3. Elif'cim Allah Razı olsun beğendiğin ve faydalı bulduğun için canım sen de Allah'a emanet sevgiler..

    YanıtlaSil
  4. Ayşegül'cüm ilginç diyorsun iltifat olarak aldım canım teşekkür ederim güzel yorumun için.. Şimdi ekmeğini denemek istiyorum en kısa zamanda.. Allah yar ve yardımcın olsun..

    YanıtlaSil
  5. ellerinize sağlık Eminecim.. Ben çok beğendim tarifinizi.. Ben de hamur işlerimi tam buğday unu ile yapmaya çalışıyorum. Afiyetler olsun... Hayırlı cumalar.. Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim hoşgeldiniz sizin tariflerinize bayırldım :) hayırlı cumalar Allah dualarımızı hayırlısıyla kabul etsin inşaAllah..

      Sil

Blog Archive♥

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Tarif Dunyam Template by Ipietoon Cute Blog Design