Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

4 Kasım 2013

Donut tarifi




Herkese merhabalar grip salgını beni de yakaladı ona rağmen evdekilere tatlı yaptım birkaç tane de ben yedim umarım sizde beğenirsiniz..

Malzemeler
2 yumurta
1 su bardağı ılık su
yarım paket yaş maya
3 yemek kaşığı şeker
1 tatlı kaşığı tarçın
Bir çimdik tuz
Yarım su bardağı sıvı yağ
4 su bardağı un

Üzerine
Bal ya da pekmezi fırça ile sürdükten sonra renkli şeker, hindistan cevizi, pudra şekeri ya da kakao serperek süsleyebilirsiniz...

Yapılışı
* Önce ılık su, maya, toz şekeri, karıştırın.
* Sıvıyağı yumurtayı tarçını ve bir çimdik tuzu da ekleyin karıştırın..
* Unu da yavaş yavaş ekleyerek yumuşak bir hamur elde edin.. 40-45 dakika mayalanmaya bırakın..
* Hamuru merdane ile 1 parmak (1 cm) kalınlığında açın bardak veya kaseyi kalıp olarak kullanabilirdiniz kesin ortasını da daha küçük bir aparat kullanarak kesin..
* Yağlı kağıt serdiğiniz fırın tepsisine dizin ve 180 derece fırında 15-20 dakika pişirin..
* Üzeri için çikolatayı benmari usulü eritipte kullanabilirsiniz ben çocuklarıma yediremediğim pekmezi fırçayla sürdüm anlamadılar bile :) çok severek yediler.. Mutfakta çareler tükenmez :)
* Afiyet Şifa olsun 

8 yorum:

  1. Geçmiş olsun canim Allah acil şifa versin..
    Anne isen hasta olma lüksünde olmuyor değilmi :)
    Ne güzel fikir pekmez yedirme yöntemi :))
    Ellerine sağlık eminim nefistirler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim.. anneye babaya hasta olma lüksü yok umarım evlatlarımızda en az bizler kadar evlatlarına yuvalarına düşkün olurlar..

      Sil
  2. çok güzel görünüyorlar ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim hoşgeldiniz :)

      Sil
  3. Öncelikle çok geçmiş olsun canımm havalar bir ılık bir soğuk hastalık havası aman dikkat et.Tatlıların çok güzel olmuşlar afiyetle yiyin.sevgilerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim doktorun verdiği antibiotiği kullanmaya başladım şimdi biraz daha iyiyim.. :)

      Sil
  4. Çok geçmiş olsun.Selamlar..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Allah Razı olsun şimdi iyiyim :)

      Sil

Blog Archive♥

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Tarif Dunyam Template by Ipietoon Cute Blog Design